900 پرسنل به مددجویان کهریزک خدمت رسانی می کنند

صوفی نژاد در نشست خبری آسایشگاه خیریه کهریزک در این مجموعه برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت :900 پرسنل وظیفه خدمت رسانی به مددجویان کهریزک را برعهده دارند.

به گزارش ایسکانیوز نشست خبری آسایشگاه خیریه کهریزک که به مناسبت روز جهانی معلولان برپا شده بود با حضور کیوان دواتگران مدیرکل دفتر توانمند سازی سازمان بهزیستی ، صوفی نژاد مدیر آسایشگاه کهریزک ، مدیران موسسه لبند هیلفه برلین از کشور آلمان و اصحاب رسانه در آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد رضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با تشکر از همه همراهی ها و همدلی های اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت : امروز به یمن نگاه خیرخواهانه مردم نوعدوست و دین باور ، کهریزک مامنی مناسب برای زندگی 1750 نفر سالمند ، معلول و بیمار ان مبتلا به ام اس است .

او با اشاره به اینکه 900 پرسنل وظیقه خدمت رسانی به مددجویان کهریزک را دارند تاکیدکرد: در حال حاضر 82 درصد از هزینه های جاری این مجموعه توسط کمک های نقدی و 17 درصد از کل هزینه ها توسط سازمان های گوناگون همچون بهزیستی ، تامین اجتماعی ، کمیته امداد و...... تامین می گردد و تنها یک درصد از کل هزینه ها این مجموعه توسط مددجویان یا خانواده های آنها تامین می شود.

در ادامه این نشست دیتمارمینگ مدیر عامل موسسه لبنزهیلفه برلین که یکی از بزرگترین موسسات مردمی فعال در کشور آلمان بوده و وظیقه آن حمایت از معلولان ذهنی از بدو تولد تا سن 80 سالگی است گفت : در حال حاضر نگاه این موسسه به زندگی مانند مجتمع های نگهداری به صورت تجمیع در یک مرکز مشترک نبوده بلکه خانه های کوچک همانند آپارتمانهای مسکونی را در برنامه زندگی معلولان دارد که در آنها معلولین ذهنی می توانند به صورت مشتر ک از خدمات آن بهره مند شوند.

او به یکی از خدمات این مجموعه که ازدواج معلولان است اشاره کرد گفت: ازدواج معلولان ذهنی یکی از برنامه های این مجموعه است که خود از تجربیات بسیار مفید و ارزشمند این موسسه مردم نهاد بوده که در آن شرایط ازدواج معلولان ذهنی را فراهم می کند.

مدیر عامل موسسه لبنز هیلفه برلین با تشکر از مهمان نوازی مردم گرم و صمیمی ایران گفت: بازدید از آسایشگاه بزرگی همجون کهریزک موجب خوشحالی و افتخار وی و همراهانش گردیده است .

در پایان این نشست کلیه میهمانان ضمن بازدید از بخشهای مختلف آسایشگاه کهریزک در مسابقه بستکبال با ویلچر معلولان آسایشگاه خیریه کهریزک حاضر شدند و به تشویق معلولین ورزشکار پرداختند.

گفتنی است : کیوان دواتگران مدیر کل دفتر توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور بر روی ویلچر نشست و همراه با معلولان این مجموعه به مسابقه بسکتبال پرداخت .

شایان ذکر است : در این نشست از معلولان نمونه آسایشگاه خیریه کهریزک تجلیل به عمل آمد.

105105

کد خبر: 562037

وب گردی

وب گردی