سیف: ایران حضور پر رنگ و سطح بالایی در همایش امسال داشت

رییس کمیته پزشکی فدراسیون گفت: همایش پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا بستر بسیار مناسبی در راستای پیشرفت پزشکی فوتبال بود.

به گزارش ایسکانیوز . به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، توحید سیف برقی در ابتدا گفت: همایش پزشکی AFC در سال 2015 با حضور هیات های پزشکی فدراسیون های فوتبال همه کشورهای آسیایی و چند کشور اروپایی به میزبانی کشور هندوستان برگزار شد.
وی ادامه داد: ما هم به عنوان کمیته پزشکی فدراسیون حضور پر رنگی در این همایش داشتیم و علاوه بر آن، مقاله و پوسترهای بسیاری از سوی ایران ارائه شد، بطوری که نمایندگان پزشکی ورزشی ایران با برگزاری 8 سخنرانی،ارائه 12 پوستر و حضور در هشت هیات جلسه با موضوعات دوپینگ، تغذیه در فوتبال، مکمل های کاربردی در فوتبال، علم تمرین در فوتبال، بحث جنسیت، فیزیوتراپی فوتبال و آسیب های ورزشی در فوتبال، بیشترین مقالات قبول شده در بین همه کشورهای شرکت کننده را به خود اختصاص داد.
سیف افزود: البته در همایش پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران مطالب خود را در قالب مقاله و پوستر ارائه کردند و دکتر پرهان خانلری، دکتره زهره هراتیان، دکتر پوربه و پویا دانشور، دکتر باقری مقدم، دکتر محمد سالکی، دکتر غلامرضا بارانی، دکتر محمدحسین پورغریب شاهی، دکتر زهرا رئوفی و مجتبی ابراهیمی ورکیانی به سخنرانی پرداختند.
رییس کمیته پزشکی فدراسیون تاکید کرد: در همایش امسال به پاس زحمات 16 ساله دکتر پرهان خانلری –دبیرکمیته پزشکی برای تیم ملی فوتبال کشورمان از وی در بخش "15 سال خدمات برجسته پزشکی" تقدیر و جایزه برنز پزشکی آسیا اهدا شد. این افتخار بزرگی برای پزشکی ورزشی فوتبال کشورمان است و اگر بخواهیم نگاه دقیقی داشته باشیم متوجه این موضوع می شویم که در داخل کشورمان نسبت به تقدیر از پزشکان و فیزیوتراپ هایی که سالیان طولانی در تیم های ملی و باشگاه ها در حال انجام وظیفه هستند، غافل هستیم، در صورتی که این خدمات را کنفدراسیون فوتبال آسیا به دقت بررسی می کند.
وی همچنین دستاوردهای این همایش را تشریح کرد: از مهمترین دستاوردهای برگزاری همایش پزشکی کنفدراسیون فوتبال که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، دیدار و تبادل اطلاعات با مسئولان اجرایی و علمی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که در این بین یکی از افراد برجسته پزشکی یوفا هم حضور داشت و مقرر شد تعدادی از مقاله ها در مجله های معتبر علمی چاپ شود. بطور کلی این همایش بستر بسیار مناسبی در راستای پیشرفت پزشکی فوتبال بود و در زمینه های مختلف نکات بسیار خوبی رد و بدل شد.
سیف در پایان گفت: با توجه به اینکه این همایش هر 4سال یکبار برگزار می شود، قرار شد تا برای کسب عنوان میزبانی همایش بعدی به میزبانی ایران، درخواست خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنیم.

604/602

کد خبر: 562092

وب گردی

وب گردی