برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در روز دانشجو/ قدمیاری: امیدواریم روز دانشجو، روز شنیدن باشد

مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد به مناسبت بزرگداشت 16 آذر گفت: امیدواریم روز دانشجو، روز جوان و روز شنیدن باشد و مسئولان یاد بگیرند که به جای یک سال صحبت کردن یک روز را هم بشنوند.

علی قدمیاری در گفت وگو با ایسکانیوز، ضمن تبریک روز دانشجو به تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، به تشریح برنامه‌های این دانشگاه در روز 16 آذر پرداخت و گفت: با توجه به بخشنامه جامعی که معاونت فرهنگی با تأیید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرده اند، امسال دانشگاه آزاد در دو سطح استانی و واحدها برنامه روز دانشجو را پرشکوه تر از سال پیش برگزار خواهد کرد.

او با اشاره به برنامه‌های واحدهای دانشگاهی در روز دانشجو گفت: برنامه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در این روز دانشجو محور است و در آن ضمن نکوداشت دانشجویان به دغدغه‌ها و مشکلات دانشجویان پرداخته می‌شود.

مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: همه گروه‌های دانشجویی اعم از تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌های علمی دانشجویی، بسیج و کانون قرآن و عترت فارغ از جناح بندی‌های سیاسی در برگزاری این روز همکاری می‌کنند.

قدمیاری با اشاره به سیاست تمرکز زدایی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ستادی گفت: دکتر میرزاده در آستانه روز دانشجو مسئولین را ملزم کرده‌ که با دانشجویان جلساتی را داشته باشند و دیدگاه و نقطه نظرات آنها را بشنوند.

دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس جمهور در روز دانشجو

او از دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس جمهور در روز دانشجو خبر داد و گفت: امسال توفیق دیدار رئیس جمهور، همگام با دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت نصیب نخبگان و برگزیدگان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

قدمیاری در ادامه از احتمال سخنرانی برخی از نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی در مقابل رئیس جمهور خبر داد و گفت: البته این خبر هنوز قطعی نشده اما امیدواریم که این احتمال به واقعیت بپیوندد.

مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به بر هم زدن و ایجاد اختلال بعضی از برنامه‌ها و مراسم‌ها در برخی از واحدهای دانشگاهی گفت: بی قانونی در دو سطح اتفاق می افتد. یکی برنامه های بدون مجوزی که برخی از گروه‌ها اصرار به برگزاری آن در دانشگاه دارند که مراکز نظارتی درباره آن قوانین مشخصی دارد.

او در ادامه گفت: دومین بی قانونی مربوط به برنامه‌های مجوز داری است که با مخالفت گروه‌های دیگر روبرو می‌شوند. گروه‌های دانشجویی باید به شنیدن صداهای مختلف حتی اگر در تضاد با دیدگاه‌هایشان باشد احترام بگذارند.

قدمیاری در ادامه ضمن توصیه به گروه‌های دانشجویی گفت: خواهش ما از گروه‌های دانشجویی این است که با قانون همراهی کنند تا خدشه‌ای به ماهیت مستقل آنها وارد نشود و از برنامه ها و فعالیت هایشان برداشت جناحی نشود.

مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر برنامه ای با ساز و کار قانونی مجوز لازم برای برگزاری را اخذ می کند، سایر گروه‌های دانشجویی باید به برگزاری برنامه همراه با آرامش، کمک کنند و اگر دیدگاه مخالف یا نقدی نیز دارند باید در همان برنامه دیدگاه های خود را مطرح کنند.

اجازه برهم زدن برنامه های مجوزدار را نمی دهیم

او با بیان اینکه اجازه ایجاد سنت برهم زدن برنامه های مجوز دار در دانشگاه را نمی‌دهیم، گفت: به طور قطع با برهم زدنندگان برنامه های مجوز دار در دانشگاه برخورد خواهیم کرد و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا افراط و تفریط‌ها در حیطه دانشجویی مسیر رو به رشد و نشاط سیاسی دانشجویان را خدشه دار کند.

قدمیاری به اشاره به راه برون رفت دانشگاه از سیاست زدگی گفت: اولین اقدام این است که اجازه دهیم تا تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی با سلیقه‌های مختلف سیاسی در دانشگاه شکل گیرند.

او با بیان اینکه گروه نگری در فعالیت های دانشجویی اولین آسیب است، گفت: اینکه ما مانع از این شویم که یک گروه سیاسی بخواهد به صورت قانون‌مند در حوزه های دانشجویی فعالیت کند، اولین آسیب است و تکثر گرایی و چند صدایی در دانشگاه یکی از راه‌هایی است که می تواند به برطرف کردن این آسیب کمک کند.

مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در پرداختن به مسائل سیاسی ملاک باید قانون باشد، گفت: برگزارکنندگان و گروه‌های دانشجویی در این زمینه بهترین قاضی هستند. بنابراین اگر خود این افراد را در نظم بخشیدن به برنامه ها درگیر کنیم بهترین راه برای جلوگیری از اختلالات در برنامه‌ ها خواهد بود.

او با اشاره به تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مسئولین دانشگاهی و احزاب در پرهیز از پرداختن به جریان یا گروه های سیاسی گفت: دانشگاه آزاد دستاویز و باشگاه احزاب نخواهد شد. ما احزاب را به دانشگاه دعوت نمی کنیم تا به قشر فرهیخته جهت دهند، بلکه برعکس انتظار داریم که دانشگاه نقطه نظرات و مطالبات خود را به احزاب منتقل کند.

قدمیاری در ادامه گفت: احزاب باید امروز پاسخ گو باشند که چه عملکردی را در گذشته انجام داده اند و چه برنامه هایی را در آینده پیرامون دانشگاه آزاد خواهند داشت.

مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی روز دانشجو را روز رویش خواند و گفت: به عقیده من، روز دانشجو یعنی روز جوان. و دانشجو هم ویژگی جوانی و هم ویژگی فرهیختگی را به همراه دارد.

او در پایان گفت: امیدواریم که روز دانشجو روز جوان و روز شنیدن باشد و مسئولان یاد بگیرند که به جای یک سال صحبت کردن یک روز را هم بشنوند.

20104

کد خبر: 562143

وب گردی

وب گردی