معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی:  تسهیلات مالی ویژه برای صادرات شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: امکان بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات بسته ویژه حمایت از صادرات کالا و خدمات دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص، گفت: با توجه به بسته حمایتی صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان در هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند علاوه بر درخواست‌های جاری خود برای صادرات محصولات یا تبادل فناوری از تسهیلات این بسته شامل سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، یارانه سود تسهیلات، تسهیلات حمایت از صادارت، تسهیلات توانمندساز، تسهیلات توسعه بازار صادراتی، ضمانت نامه بانکی و تسهیلات حمایت از انتقال فناوری استفاده کنند.
وی افزود: تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر کننده کالا و خدمات، معادل 70 درصد ارزش صادرات محصول دانش‌بنیان در دوره مالی یک سال گذشته به ترتیب تا سقف 20 و 50 میلیارد ریال است.
به گفته بیرنگ، به منظور تامین مالی قراردادهای انتقال فناوری نیز تسهیلات تا سقف 20 میلیارد ریال با نرخ سود ترجیحی به متقاضیان اعطا می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین برای توسعه بازار صادراتی و طراحی صنعتی مطابق با نیاز بازار و کمک به حل مسایل حقوقی بازارهای خاص خارجی و تقویت حضور نمایشگاهی و معرفی کالا در بازار هدف، تسهیلات توانمندساز به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
گفتنی است کلیه شرکت‌های متقاضی برای بهره‌مندی از تسهیلات موضوع این بسته می‌توانند از طریق ارائه درخواست کتبی به صندوق نوآوری و شکوفایی و با تکمیل کاربرگ مربوط به نشانی www.nsfund.ir/questionnaire اقدام کنند.

20101

کد خبر: 562188

وب گردی

وب گردی