نشست صمیمانه جمعی از فعالان تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولان دانشگاه

در مراسمی که در آستانه 16 آذر روز دانشجو برگزار شد، فعالان تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولان این دانشگاه دیدار کرده و به ارائه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، علی قدمیاری مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه در این جلسه با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، گفت: یکی از رویکردهایی که در دو سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مورد تاکید بوده تقویت استانها در برگزاری برنامه ها بصورت استانی بوده و انشاءالله مراسم روز دانشجو امسال در تمام استانها به خوبی برگزار شود.

وی بیان کرد: تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه سخنرانی رئیس جمهور در روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف حضور پر رنگی خواهند داشت.

قدمیاری با اشاره به هجمه های بی رحمانه علیه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باید تمام تشکل ها در راستای هدف اصلی دانشگاه و برطرف کردن هجمه ها بسیج شده و کار را به درستی انجام دهند.

به ارائه سخنانی در خصوص مطالبات تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه خواستار ارائه بسته تسهیلاتی برای فعالین تشکلهای دانشجویی شد.

طباطبایی: راه اندازی کانون معتمدین معین از ترم آینده در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

محمدتقی طباطبایی مدیرکل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو، ابراز امیدواری کرد با سیاست های عالمانه آیت الله هاشمی رفسنجانی و ریاست دکتر میرزاده، آینده ای روشن و پرامید در انتظار تشکلهای دانشجویی خواهد بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، اظهار داشت: 2هزار و 600 نفر از شهدای دوران دفاع مقدس دانشجو بوده اند که از این تعداد، 230 نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

طباطبایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل داشتن دو پسوند «آزاد» و «اسلامی» می تواند الهام بخش حرکت های سیاسی – دانشجویی دانشجویان باشد، گفت: گوهر تابناک آزادی با فضا و بستری که براساس قانون و ارزش های اسلامی به وجود آمده، می تواند در دانشگاه آزاد اسلامی تجلی بهتری داشته باشد.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با نمایش آزادمنشی و آزاداندیشی در حوزه پایبندی و عمل به ارزش های اسلامی می تواند الگوی کارآمدی برای دستگاههای دولتی کشور باشد.

وی با اشاره به کارکرد برخی تشکلهای دانشجویی گفت: حفظ آرامش در محیط دانشگاه برای فعالیت های علمی، با نشاط نگه داشتن فضای دانشگاه، گسترش آزادی اندیشه مبتنی بر قانون، تمرین قواعد دموکراسی، ایجاد فضای گفتگو و به نمایش گذاشتن ظرفیت تحمل در برابر مخالفان ازجمله کارکردهایی است که تشکلهای دانشجویی می توانند در دانشگاهها داشته باشند.

وی از تشکل‌های دانشجویی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خواست که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه دانشگاه تلاش بسیاری داشته باشند.

طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برطرف کردن آفت انزواطلبی و هویت گریزی در جامعه ایثارگری دانشجویی، مقرر شده براساس اساسنامه طرح شاهد و ایثارگر که توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اخیرا ابلاغ شده، کانون هایی با نام کانون معتمدین معین از ترم آینده در تمامی واحدها راه اندازی شوند.

وی افزود: این کانون ها که از دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل شده دارای دو کارکرد تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسینی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اکثر جلسات خواهان توسعه تحصیلات تکمیلی هستند

حجت الاسلامی دکتر سید علی حسینی مدیرکل مقررات، طرح ها و لوایح معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به ارائه گزارشی از تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی پرداخت .

وی با اشاره به تأسیس شورای راهبردی امور مجلس در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این شورا که حدود 30 نفر از نمایندگان از کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی حضور دارند، تصمیمات بسیار خوبی برای اداره دانشگاه گرفته می شود.

حسینی با اشاره به تقدیر نمایندگان مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دو سال گذشته طی دو نوبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده اند که موضوع بسیار مهم و بزرگی است.

وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اکثر جلسات خواهان توسعه تحصیلات تکمیلی در شهرستان های حوزه انتخابیه خود بوده اند.

اسماعیلی: آزادیخواهی و عدالت طلبی دو ویژگی بارز دانشجویان است

دکتر حبیب‌‌الله اسماعیلی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آزادیخواهی و عدالت طلبی دو ویژگی بارز دانشجویان است، گفت: امروز ما در جامعه با هیجانزدگی جریانی روبرو هستیم و مطالعه، فکر و تحلیل بسیار کمرنگ شده است.

وی افزود: جامعه ما نیاز به مطالعه و آموزش دارد و تشکلهای دانشجویی باید تحلیل درست فکری، اعتقادی و سیاسی داشته باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی دانشگاه، مجموعه ای از ارزش های اساسی وجود دارد، گفت: وحدت ملی یکی از اصول ماست که باید در تمام امور مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در حوزه های فرهنگی، اندیشه، انتشار نشریات، کتاب و حوزه هنری، تشکلهای دانشجویی را همراهی کنیم.

اسماعیلی در پایان تأکید کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی اعتقاد داریم که فضای دانشجویی باید پرنشاط باشد.

دعاگویی: هیچ جنبشی در کشور بدون حضور دانشجویان و جنبش های دانشجویی، نمی تواند منشأ اثر باشد

محمدمصطفی دعاگویی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی در این جلسه با ابلاغ سلام گرم دکتر میرزاده به تشکلهای دانشجویی، گفت: رئیس دانشگاه به دلیل سفر به ارومیه جهت شرکت در جلسه هیأت امنا که یکی از برنامه های مستمر مدیریت دانشگاه در دو سال اخیر بوده و لغو پرواز برگشت، موفق به حضور در این جمع نشد.

وی روز دانشجو که روزی پرافتخار و شورآفرین است را به تمامی دانشجویان و دانشگاهیان تبریک گفت و افزود: حتی با یک نگاه سطحی این گزاره به ذهن متبادر می شود که هیچ پویش و جنبشی در کشور بدون حضور دانشجویان و جنبش های دانشجویی، نمی تواند منشأ اثر باشد.

دعاگویی با بیان اینکه حرکت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور از انگیزه و شور جوانی دانشجویی نشأت می گیرد، ابراز امیدواری کرد: با نشاطی که جریان های دانشجویی در دانشگاه ایجاد می کنند، بتوانیم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و ایران عزیز گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت دوساله دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در آغاز مدیریت جدید خود، با مشکلات متعدد و چالش هایی گریبانگیر بود که مدیریت دانشگاه را بسیار سخت کرده بود که عبور از این مشکلات، نیازمند کار مستمر و جدی بود.

دعاگویی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز دارای پتانسیلی برای وجود 2میلیون و 300هزار دانشجو است، گفت: امروز به علت تغییر بافت جمعیتی، تنها یک میلیون و 700هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند و این ظرفیت خالی در رابطه با هرم دانشجو به استاد، کارمند به دانشجو و... می تواند تأثیرگذار و چالش زا باشد.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در آغاز دوران مدیریت جدید دانشگاه پرونده های حقوقی متعددی برای دانشگاه ایجاد شده بود که طبق آمار حدود دوهزار میلیارد تومان دعاوی علیه دانشگاه وجود داشت که یکی از چالش های بسیار جدی دانشگاه بود.

وی با بیان اینکه دکتر میرزاده در یکی از سخنرانی های خود به 20 چالش موجود در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرده بود، گفت: تمام این چالش ها نیاز به برنامه ریزی جدی داشت و از آنجا که نوع تفکر رئیس دانشگاه، برنامه محور است، توانست برای حل این مشکلات در چهارچوب اسناد بالادستی دانشگاه که مصوبات هیأت امنا، هیأت موسس و برنامه های پیش بینی شده بود، برنامه ای جامع تهیه کند.

دعاگویی خاطرنشان کرد: بر این اساس برخی مشکلات دانشگاه با درایت مجموعه مدیریتی دانشگاه، همراهی مدیران میانی در واحدها و مراکز و تلاش هایی که در بیرون از مجموعه صورت گرفت، برطرف شد و حرکت رو به جلو در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه به لحاظ آماری بین 35 تا 50درصد بار مقاطع مختلف آموزش عالی کشور را عهده دار است، اظهار داشت: 20درصد تولید علم ایران، 5 میلیون فارغ التحصیل، 36هزار کارمند که بصورت مستقیم با دانشگاه ارتباط دارند و بخشی دیگر که به طور غیرمستقیم توسط شرکت های پیمانکاری با دانشگاه در ارتباط هستند، 70هزار عضو هیأت علمی نیمه وقت و تمام وقت و... این دانشگاه را به یکی از پرافتخارترین دانشگاههای کشور در سطح بین المللی تبدیل کرده است.

دعاگویی خاطرنشان کرد: خوشبختانه براساس اطلاعات مندرج در پایگاههای معتبر علمی، دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه افزایش رشد علمی و کیفی در سال گذشته رتبه اول را براساس تعداد مقالات کسب کرده و این شاخصی معتبر برای مجموعه آموزش عالی کشور محسوب می شود.

دعاگویی تاکید کرد: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی متولی بخش عمده ای از آموزش عالی کشور شده، سالانه 30هزار میلیارد تومان هزینه از دوش دولت بر می دارد که این موضوع بسیار مهم است.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز این دانشگاه به لحاظ وزنی یک نقش کلان ملی و حاکمیتی دارد، گفت: این نقش مسئولیت دانشجویان و کسانی که در این حوزه گام بر می دارند را دوچندان می کند.

وی با اشاره به نگاههای بغض آلودی که به دانشگاه آزاد اسلامی می شود، اظهار داشت: گمشده این نگاهها این است که به دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ملی وجود ندارد. اگر مخالفان، این دانشگاه را یک سرمایه ملی بدانند، نگاه غالب آنها نیز تغییر خواهد کرد.

وی افزود: اگر بتوانیم مصادیق دستاوردهای انقلاب یا به تعبیر مقام معظم رهبری؛ چیزی که نشان دهنده کارآمدی نظام باشد را بشماریم، قطعاً دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین این مصادیق است که با نیت صادقانه موسسان و بنیانگذارانش و حمایت های مردمی به وجود آمد.

دعاگویی گفت: اگر مخالفان با تحلیل علمی، عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در دو سال گذشته را مورد توجه قرار دهند، به این نتیجه می رسند که حرکت های خوبی در دانشگاه صورت گرفته است.

منوری: تشکلهای دانشجویی دانشگاه از کیان دانشگاه آزاد اسلامی در مقابل مخالفان محافظت کنند

حسین منوری مدیرکل رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، از تشکلهای دانشجویی دانشگاه خواست از کیان دانشگاه در مقابل مخالفان محافظت کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نمونه موفق یک نهاد غیردولتی در ایران است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی متکی به پول نفت نیست و اقتدار خود را از دانشجویانش می گیرد. بنابراین شما وظیفه دارید به عنوان فعالان دانشجویی از دانشگاه که خانه دوم شماست، دفاع کنید.

منوری با بیان اینکه امروز تولید محتوای مناسب سازی شده در دانشگاه آزاد اسلامی موردنیاز است، بیان کرد: هیچ کس بهتر از دانشجویان نمی تواند در این امر ما را همراهی کند. بنابراین از شما می خواهم در تولید این محتوا همراه ما باشید.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان تشکل های مختلف دانشگاه نیز به ارائه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

20101

کد خبر: 562223

وب گردی

وب گردی