در جلسه کمیسیون آموزش مجلس با رییس دانشگاه آزاد اسلامی چه گذشت؟/علی عسکری: نمایندگان خواستار استمرار روند توسعه تحصیلات تکمیلی هستند

نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها، با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات این جلسه به ایسکانیوز گفت: با دعوت قبلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، محمد فرهادی وزیر علوم و سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و محمد روشن معاون پارلمانی او و همچنین دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سیدطه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این جلسه حضور پیدا کردند.

علی عسکری در ادامه افزود: در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده و وزیر علوم اهم مطالب و راهبردها و برنامه‌های حوزه خود را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

به گفته او مباحث دین و اخلاق، مباحث مربوط به امام(ره) و مقام معظم رهبری، برنامه‌های کالبدی فرهنگی و طرح‌های ماندگار فرهنگی از جمله اقدامات انجام‌شده در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است. معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این جلسه دکتر طه هاشمی پیوست فرهنگی تمامی معاونت‌های دانشگاه را ارائه و تاکید کرد در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های متنوع فرهنگی ارائه می‌شود. وی همچنین تاکید کرد کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه فعال هستند و همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی اردوهای فرهنگی با تفکیک جنسیت برگزار می‌شود.

عسکری گفت: در ادامه این جلسه، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشکر از اقدامات فرهنگی دانشگاه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

او ادامه داد: همچنین در این جلسه تاکید شد مباحثی که در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دنبال می‌شود، مبنای کار باشد و به‌ویژه بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها مد نظر قرار گیرد که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه به‌صورت فعال با شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همراهی و هماهنگی دارد.

به گفته عسکری جلسه دیگر حمید میرزاده با اعضای شورای راهبردی معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که در این جلسه مانند گذشته اکثر روسای کمیسیون‌ها حضور داشتند و بار دیگر تمام‌قد از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی حمایت کردند. معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: در این جلسه که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل شد، نمایندگان نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را درباره توسعه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مطرح کردند و خواستار ادامه این روند در دانشگاه شدند و تاکید کردند نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی از طریق تحصیلات تکمیلی بر کسی پوشیده نیست.

20101

کد خبر: 562337

وب گردی

وب گردی