صعود چلسی در لیگ قهرمانان بقای مورینیو را تضمین نمی‌کند

یک نشریه انگلیسی در گزارشی نوشته است که صعود آبی پوشان لندن به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، نمی‌تواند باقی ماندن آقای خاص روی نیمکت این تیم را تضمین کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میرر، چلسی در هفته جاری چه موفق شود پورتو را در استمفوردبریج شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند، چه از پس این تیم برنیاید و حذف شود، احتمال اخراج ژوزه مورینیو وجود دارد.

پیروزی چلسی برابر پورتو، صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی را به عنوان تیم اول گروه G قطعی می‌کند اما حتی در این صورت هم احتمال اخراج آقای خاص وجود دارد چرا که مسئولان باشگاه به خصوص مالک آن، رومن آبراموویچ هیچ نقطه پایانی برای وضعیت نابسامان فعلی تیم در رقابت‌های داخلی نمی‌بیند و شکست خانگی اخیر برابر بورنموث تازه صعود کرده به لیگ برتر هم شمار باخت‌های این فصل چلسی در لیگ را به هشت رساند.

باخت خانگی چلسی برابر بورنموث این تیم را در فاصله دو امتیاز منطقه سقوط جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار داده و این در حالی است که آبی‌های لندن هفته آینده میهمان لسترسیتی، صدرنشین و شگفتی‌ساز این فصل بالاترین سطح از فوتبال انگلیس هستند، لسترسیتی که هدایت آن را سرمربی پیشین چلسی، کلودیو رانیری برعهده دارد.

اگرچه مسئولان باشگاه چلسی در چند وقت اخیر بارها در موضع حمایت از مورینیو ظاهر شده‌اند، نگرانی آنها بابت افت شدیدتر تیمی 400 میلیون پوندی که هفت ماه پیش قهرمان لیگ برتر شد، به اوج رسیده و حالا برای آنها حفظ وجهه باشگاه مهمترین اولویت است.

رومن آبراموویچ ممکن است به اخراج مورینیو فکر کرده باشد اما مشکلی که او برای انجام این کار دارد، غرامتی است که باید بابت فسخ قرارداد آقای خاص بپردازد، قراردادی که تابستان امسال آن را برای چهار سال تمدید کرد.

وضعیت بحرانی چلسی بهتر مجسم می‌شود زمانی که بدانید این تیم در قیاس با بورنموثی که برای اولین بار در لیگ برتر حضور پیدا کرده، گل‌های زده بیشتری دارد (18 به 17). آمار لیگ برتر انگلیس نشان می‌دهد در تاریخ این رقابت‌ها سابقه نداشته است، تیمی مانند چلسی که از 15 بازی اول خود 15 امتیاز گرفته، در پایان فصل جایی در میان هشت تیم برتر فصل داشته باشد. اگرچه در این فصل از لیگ برتر رقابت‌ میان تیم‌ها زیاد است اما مسئولان باشگاه چلسی به شدت نگران عدم ظهور نشانه‌های از پیشرفت در عملکرد تیمش تحت هدایت مورینیو هستند.

افت محسوس دیه‌گو کاستا و ادن ازار، دو بازیکنی که فصل گذشته بیشترین نقش را در قهرمانی چلسی ایفا کردند، جزو دلایل اصلی افت تیم در این فصل بوده است هرچند به نظر می‌رسد که مشکل آبی‌های لندن تیمی باشد تا انفرادی.

پیروزی چلسی در خانه برابر پورتو بقای مورینیو را در استمفوردبریج تضمین نمی‌کند اما ناکامی این تیم برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مطمئناً آقای خاص را بیش از پیش به درهای خروجی باشگاه نزدیک می‌کند.

601/601

کد خبر: 562370

وب گردی

وب گردی