تهران جایی برای کارتن خوابی نیست/ایجاد اسکان سرا در بیمارستان امام خمینی

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران به انتقاداتی در خصوص عملکرد شهرداری تهران در برخورد با کارتن خواب‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، فرزاد هوشیار درباره برخی انتقادات پیرامون اقدامات شهرداری تهران در ساماندهی کارتن‌خواب‌های پایتخت گفت: بهتر است هنگامی که دوستان می‌خواهند در مورد عملکرد سازمانی نقد کنند، مسئولان آن سازمان نیز حضور داشته باشند.

او با بیان اینکه جای سازمان‌های متولی در امر ساماندهی کارتن خواب‌ها خالی است گفت: برخی انتقادات مبنی بر اینکه مددسراها مکانی برای دورهمنشینی معتادان است، درست نیست؛ چرا که 10 درصد کارتن خواب‌های پایتخت اعتیاد ندارند و مددسراها براساس تجربه موفق دیگر کشورها ایجاد شده است.

هوشیار با رد برخی انتقادات مبنی بر اینکه توزیع غذا به کارتن خواب‌ها سبب جذب آنها می‌شود، ادامه داد: این مسئله کارشناسی نیست و ما برای حل معضل کارتن خوابی با احصاء روشهای بین المللی، یک راه حل بومی را ایجاد کردیم.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال 6000 کارتن خواب از مددسراهای این سازمان استفاده می‌کنند، گفت: با افزایش گشت‌های خدمات شهری نسبت به ارائه خدمات ویژه به کارتن‌خواب‌ها در شبهای سرد زمستان اقدام کردیم.

او با اشاره به برخی انتقادات در خصوص حضور شهرداری و برهم خوردن نظم هرندی گفت: مسئله هرندی، مسئله دیروز و امروز نیست که تقصیر آن بر گردن شهرداری بیفتد.

او با بیان اینکه در محله هرندی به دنبال احیا و افزایش تاب آوری اجتماعی هستیم افزود: آن کسانی که در 50 سال گذشته در خصوص هرندی سکوت کردند و تا ما وارد آن شدیم به ما حمله می‌کنند، حتما منافع خود را در خطر دیده‌اند که چنین رفتاری انجام می‌دهند.

هوشیار در خصوص اقدامات شهرداری تهران با توجه به سرد شدن هوا در خصوص ساماندهی کارتن خواب‌ها گفت: هیچ سازمانی آماده باش نیست اما شهرداری تهران سال گذشته تعدادی مددسرا برای ساماندهی کارتن خواب‌ها داشت؛ اما در شش ماهه دوم و با توجه به ورود هوا از ابتدای آبان تعداد مددسراها را به 20 مکان رساندیم و همچنین دو اسکان سرا در بیمارستان امام خمینی و بیمارستانی در منطقه سه ایجاد کردیم که همراهان بیماران در سرما نمانند.

او در خصوص برخی انتقادات مبنی بر آنکه معتادان شهرستانی به شهرهایشان بازگردانده می‌شوند افزود: 60 درصد کارتن خواب‌های پایتخت شهرستانی هستند و اداره بهزیستی و بهداشت شهر خودشان باید متولی درمان آن باشند که یکی از برنامه‌های پیشنهادی شهرداری برای ساماندهی کارتن خواب‌ها بازگرداندن آنها به شهرهای خود است تا مدیریت شهری بتواند برای 40 درصد کارتن خواب‌های پایتخت چاره‌ای بیندیشد.

هوشیار با بیان اینکه در مساحت شهر تهران جایی برای کارتن خوابی نیست گفت: کارتن خواب‌ها باید در فرایند احیا که همان ترک اعتیاد و فعالیت در مراکز بهاران است وارد شوند و اگر کارتن خوابی دوست نداشته باشد که مشکلش برطرف شود باید به کمپ‌های ماده 16 معرفی شود.

20106

کد خبر: 562469

وب گردی

وب گردی