ترکیب تیم ملی تکواندو در جام جهانی مشخص شد

ترکیب 6 نفره تیم ملی ایران برای شرکت در جام جهانی 2015 تکواندو در مکزیک مشخص شد.

به گزارش ایسکانیوز،آرمین هادی پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی زواره، سعید رجبی و امید عمیدی ترکیب تیم ایران در این دوره از مسابقات هستند.
مسابقات جام جهانی تکواندو که به صورت تیمی برگزار می شود، از فردا (سه شنبه) به مدت دو روز در مکزیکوسیتی برگزار و 8 تیم در گروه مردان و 8 تیم در گروه زنان رقابت های خود را آغاز خواهند کرد.
در گروه مردان، به ترتیب تیم های ایران (قهرمان سال 2015 جهان)، روسیه، بلژیک، ازبکستان، کره جنوبی، جمهوری آذربایجان، آمریکا و مکزیک (میزبان) و در گروه زنان به ترتیب تیم های کره جنوبی، چین تایپه، چین، روسیه، آمریکا، کرواسی، تایلند و مکزیک (میزبان) حضور دارند که از سوی فدراسیون جهانی تکواندو براساس نتایج مسابقات جهانی 2015 روسیه برای حضور در این مسابقات دعوت شده اند.
رقابت های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می شود و هر تیم می بایست حداقل 5 و حداکثر 6 تکواندوکار داشته باشد که یک هوگوپوش بعنوان نفر ذخیره اعلام می شود. در گروه مردان کشورها می بایست ترکیب تیم خود را طوری انتخاب کنند که مجموع وزن 6 ورزشکار 442 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 ورزشکار 368 کیلوگرم یا کمتر باشد. در گروه زنان نیز، مجموع وزن 6 تکواندوکار باید 367 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 تکواندوکار باید 313 کیلوگرم یا کمتر باشد.
همچنین فدراسیون جهانی به کشور ها این مجوز را داده است که از 2 ورزشکار با ملیت متفاوت در ترکیب تیم خود بهره ببرند البته مشروط بر آنکه این تکواندوکاران از تیم های مدعو به جام جهانی باشند.
در جدول قرعه کشی این رقابتها 8 تیم به دو گروه 4 تیمی تقسیم می شوند که کشور قهرمان جهان در سال 2015، رنکینگ یک گروه اول است و کشور میزبان، رنکینگ یک گروه دوم خواهد بود و جایگاه مابقی کشورها بعد از انجام آیین قرعه کشی مشخص می شود.
براساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات، وزن کشی ورزشکاران امروز (دوشنبه) از ساعت 10 تا 12 به وقت محلی (19:30 تا 21:30 به وقت ایران) است.
مسابقات از فردا (سه شنبه) ساعت 10 صبح به وقت محلی (19:30 به وقت ایران) با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز می شود و 8 تیم در دو گروه 4 تیمی مبارزه خواهند کرد و در پایان این رقابتها دو تیم از گروه اول و دوم به دور بعد صعود خواهند کرد. رقابتهای مرحله نیمه نهایی و فینال این مسابقات نیز از ساعت 18 به وقت محلی روز چهارشنبه (18 آذر) پیگیری می شود که به وقت ایران ساعت 3:30 بامداد روز پنجشنبه (19 آذر) است.
هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است.
ایران در مسابقات جام جهانی 2014 که در مکزیک برگزار شد، عنوان سوم را بدست آورد.
تکواندوکاران پس از پایان این دوره از مسابقات ساعت یک بامداد شنبه (21 آذرماه) به ایران بازخواهند گشت.

605/602

کد خبر: 562477

وب گردی

وب گردی