لایحه اصلاح تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تقدیم مجلس شد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه اصلاح تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: نظر به این که طبق تبصره (1) ماده (31) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی – مصوب 1389- مرجع رسیدگی به اعتراض نسبت به تصمیمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، قاضی مذکور در ماده (5) این قانون است و این امر موجبات اخلال در وظیفه نظارتی سازمان یادشده و نیز اطاله در فرآیند رسیدگی و اجرای احکام صادره را فراهم آورده است، لذا به منظور رفع چالش های اجرایی مذکور و هماهنگ سازی مقررات قانون فوق با قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری - مصوب 1392- این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.
براساس ماده واحده آن در تبصره (1) ماده (31) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی - مصوب 1389- عبارت «در صورت اعتراض، قاضی مذکور در ماده (5) این قانون با حضور معترض و حسب مورد نماینده سازمان راهداری یا شهرداری به موضوع رسیدگی و رأی لازم را صادر می نماید. رأی صادره قطعی است.» به عبارت «رسیدگی به اعتراض نسبت به تصمیمات مراجع مذکور مطابق قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری - مصوب 1392- صورت می‏گیرد»، اصلاح می‏شود.

201/201

کد خبر: 562565

وب گردی

وب گردی