نائب رئیس مجلس شورای اسلامی: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کمی و کیفی برند خوبی است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از منظر کمیت و کیفیت به برند خوبی تبدیل شده است، گفت: در کشور در بعضی از حوزه ها متوجه مشکلات و معضلات اساسی هستیم که تا کنون به آنها توجه نشده است و در این زمینه نیازمند همکاری و یاری نخبگان دانشگاهی هستیم. 

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا باهنر در مراسم روز دانشجو در واحد علوم و تحقیقات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شانزدهم آذر، شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) گفت: جای خوشحالی دارد که در چنین روز بزرگی در جمع اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان حضور دارم.
وی با بیان اینکه 16 آذرماه نماد استکبار ستیزی مردم بزرگ ایران اسلامی است گفت: دانشجویان از سال 1332 تا کنون هرگاه مجالی یافته اند با اعلام حضور خود و آزادی خواهی در برابر ظلم و استکبار، قدم های شایسته ای برداشته اند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وابستگی اقتصاد کشور به نفت یکی از معضلات موجود و قابل توجه است که تاکنون موفق به حل آن نشده ایم. از محل فروش نفت درامد بالایی نصیب کشور می شود ولی متأسفانه میزان مصرف انرژی در ایران حداقل دوبرابر این درامد است به نحوی که از لحاظ ضریب شدت مصرف انرژی رتبه اول را در منطقه داریم. همچنین وجود بالغ بر 5 میلیون فارغ التحصیل بیکار نیز از دیگر معضلات حال حاضر است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اغراق نباشد باید بگویم دانشجویان نه تنها در دوران جنگ تحمیلی با نثار جان خود در برابر دشمن تا دندان مسلح مقاومت کردند، بلکه به جرأت می توان گفت هرروز نوآوری در علم و تجهیزات در تمامی زمینه ها نظیر عمران، نگهداری، تجهیزات دفاعی، بازمهندسی و ... داشته اند.
باهنر با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: دو نکته مهم در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشته است . نکته اول قرار گرفتن ابرقدرتها در یک جبهه که برای اولین بار بود که پس از جنگ جهانی دوم صورت میگرفت در برابر ایران بود .
وی در ادامه بیان کرد: نکته دوم این است که با توجه به مستندات تاریخی در طول 200 سال گذشته ، پیش از انقلاب اسلامی ایران همواره در منازعات جنگی به دلیل وابستگی ایران به دول غربی متحمل خساراتی جبران ناپذیر شده ایم این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس وجبی از خاک کشور را از دست ندادیم.
وی به پیشرفت های علمی کشور با توجه به اراده ملت ایران اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال در فناوری نانو، فناوری هسته ای، سلولهای بنیادی ، تجهیزات دفاعی و ... جزء کشورهای برجسته منطقه و دنیا هستیم، جالب این است که هر جا که دشمنان انقلاب خواستند با تحریم مانع از این پیشرفت ها شوند ، با عزم راسخ و تلاش ملت بخصوص دانشگاهیان نه تنها دچار ضعف نشده ایم بلکه جزء کشورهای مطرح قرار گرفته ایم.
باهنر با بیان اینکه در چند سال اخیر شاخص توسعه انسانی نیز به دیگر شاخصه های کلان کشورها افزوده شده است، گفت: جای خوشحالی دارد که ایران اسلامی توانسته است در اکثر شاخص ها رشد چشمگیری داشته باشد.
باهنر ادامه داد: تررورسیتهای تکفیری بارها به دنبال ایجاد نا امنی در ایران اسلامی بوده و هستند و تلاش بسیار زیادی برای رسیدن به اهداف خود دارند، به نحوی که درطول شش ماه گذشته بالغ بر صدها مورد اقدام تروریستی کشف شده است. سربازان گمنام امام زمان (ع) به فضل الهی امنیتی منحصر به فرد را در ایران ایجاد کرده اند.
باهنر با اشاره به برجام گفت: منتفی کردن PMD اولین آزمون گروه 1+5 در قبال عمل به تعهدات خودشان در برجام است، اگر به این تعهداتشان عمل نکنند، مطمئن باشند که برجام انجام نخواهد شد. البته با توجه به اخبار واصله ، مسلئه PMD حل خواهد شد.
وی افزود: مسئله تحریمها حدود 30 تا 40 درصد از مسائل و مشکلات کشور مارا حل خواهد کرد، بقیه آن نیازمند تدبیر و شجاعت دارد که خوشبختانه دولت یازدهم از آن بی بهره نیست.

20101

کد خبر: 562590

وب گردی

وب گردی