از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در روز دانشجو تقدیر شد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در روز 16 آذرماه 94 و روز گرامیداشت مقام دانشجو، با برگزاری مراسمی باشکوه از فعالان دانشجویی خود تقدیر کرد.

سخنرانی مبسوط نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در مراسم 16 آذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، ضمن تبریک این روز به دانشجویان، گفت: 16 آذر و روز دانشجو، روز مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی است و جنبشهای دانشجویی پرچمداران استقلال طلبی کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی بیان کرد: دانشگاه همواره عرصه انسانهایی متعهد و انقلابی بوده است که در کنار روحانیت در مبارزه با استکبار شرکت فعالانه و مؤثر داشته است.

وی با بیان اینکه دانشجو نماد آگاهی و بصیرت است، گفت: دانشجو باید آگاه و بابصیرت باشد و ترفندهای دشمن را بهتر از دیگران رصد نماید.

لطفی ادامه داد: دشمن نسبت به دانشجویان ایران حساس است و مترصد رخنه در دانشگاه است ولی بحمدالله تا کنون نتوانسته است دانشجویان را با سیاست های استعماری همراه کند که اگر چنین کند دیگر نیازی به تهدید و دخالت نظامی نخواهد داشت.

وی به وظیفه اصلی دانشگاه در تولید علم اشاره کرد و گفت: اگر جوانان و دانشجویان ما، خوشفکر نبودند و چشمشان به خارج بود، آیا می توانستیم به موفقیت های هسته ای کنونی برسیم و آیا می توانستیم عضو باشگاه اتمی دنیا باشیم؟

وی اعلام کرد: ما 36 سال است که پنجه در پنجه قدرت های جهان گذاشته ایم و او را در منطقه زمینگیر کرده و زانوهایش را به لرزه درآورده ایم و اگر امروز در کشور بحران زده عراق که جولانگاه تروریسم تکفیری است با امنیت کامل در مراسم اربعین شرکت می کنند، چیزی جز اقتدار امنیتی ایران در جهان نیست.

لطفی با رد اتهام دشمنان و معاندان ایران مبنی بر وجود خفقان و انسداد سیاسی در کشور، اظهار کرد: رهبر انقلاب 5 ساعت پای صحبت های دانشجویان، صبورانه می نشیند و سنت هرساله است که رییس جمهور ایران در روز دانشجو، در دانشگاه به پرسشگری های آزادانه دانشجویان پاسخ می دهد و این در حالی است که غربی ها در کشورهای خود نفس های مخالف را خفه می کنند و قلمها را می شکنند.

وی گفت: ایران اسلامی امروز در اوج قدرت، عزت، اقتدار و بالندگی و پویایی خود است و خوشبختانه افکار عمومی جهان، مخصوصاً جوانان جهان نسبت به انقلاب اسلامی مثبت بوده و به کشور ایران امید بسته اند.

او در ادامه بیان کرد: نظام سلطه عرصه را بر خودش تنگ می بیند و دست و پا می زند تا از این بن بستی که دچارش شده است بیرون بیاید.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و ضمن تقدیر از تمام آحاد جامعه و خصوصا جامعه دانشگاهی استان ایلام، خاطرنشان کرد: نقش دانشگاهیان در خلق این حماسه بزرگ و به یادماندنی ویژه بود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با حضور دانشجویان و اساتید و کارکنانش در موکبهایی که در مسیر رفت و برگشت زوار بر پا کرده بودند، خالصانه و عاشقانه به زوار خدمت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی با اشاره به شعار همدلی و همزبانی امسال، گفت: تحقق واقعی این شعار را در حماسه اربعین حسینی امسال شاهد بودیم و این امر به ما ثابت کرد که اگر در جامعه، همفکری، همزبانی و تعامل باشد، کار هر چه هم که سخت باشد آسان می شود.

16 آذرماه 1332 طلایه دار جنبش دانشجویی و نماد استکبار ستیزی و عدالت خواهی دانشجویان است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در این مراسم، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذرماه 1332 طلایه دار جنبش دانشجویی و نماد استکبار ستیزی و عدالت خواهی دانشجویان است که بعد از 25 سال، زحمات جنبش دانشجویی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست.

شهریار عباسی ضمن تقدیر از تشکل های سیاسی و دانشجویی، کانونهای فرهنگی و اجتماعی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، نهاد رهبری و تمام کسانی که در برگزاری مراسم گرامیداشت مقام دانشجو همکاری داشتند، عنوان کرد: باید این روز و این قشر را تکریم کنیم و از دانشجویان فعال تشویق به عمل آوریم چرا که پویایی، نیرو و پیش برنده بودن جنبش دانشجویی به جامعه نیز تسری پیدا کرده و باعث توسعه و پیشرفت جامعه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره عظیم اربعین در استان ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: حماسه سازان 25 میلیونی اربعین حسینی نشان دادند که جهان اسلام تنها عربستان نیست؛ عربستانی که نتوانست دو میلیون زائر را مدیریت کند و فاجعه منا را رقم زد.

عباسی گفت: همه مردم ایران در برگزاری حماسه اربعین شرکت داشتند و در این میان نقش مردم استان ایلام بی بدیل است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام هم با تمام بضاعت انسانی و مادی و معنوی خود، همپای مردم در برگزاری این کنگره خوش درخشید.

گفتنی است که این مراسم با همکاری تمام تشکلهای سیاسی، کانونهای فرهنگی و اجتماعی، هیأتهای مذهبی و انجمنهای علمی برگزار شد و در حاشیه آن دانشجویان با اهدای گل به میهمانان هر چه بیشتر سعی در همدلی و نشان دادن هبستگی جنبش دانشجویی داشتند. خواندن مقاله و بیانیه پایانی و اهدای لوح تقدیر و هدیه از طرف دانشگاه آزاد اسلامی به فعالین دانشجویی از دیگر بخش های این مراسم باشکوه بود.

20101

کد خبر: 562650

وب گردی

وب گردی