متهمان با قرار وثیقه آزاد هستند/ آخرین جزئیات رسیدگی به تخلفات گردنه حیران

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با تشریح آخرین جزئیات رسیدگی به تخلفات گردنه حیران بیان کرد: پرونده‌های قضایی مربوط به تخلفات گردنه حیران در دادسرا به پایان رسیده و به دادگاه ارسال شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان علی عبادی گفت: بررسی‌های قضایی در رابطه با تخلفات گردنه حیران در دادسرا به پایان رسیده و بیش از 40 فقره پرونده به دادگاه ارسال شده است.

او افزود: قلع و قمع 12بنا در گردنه حیران با موضوع تغییر کاربری اراضی در مساحت 25 هزار و 715 متر مربع صادر و اعاده به وضع سابق انجام شده است.

عبادی اضافه کرد: در خصوص تغییر کاربری داخل محدوده طرح هادی طبق ماده 99 قانون شهرداری‌ها، رسیدگی به این موضوع خارج صلاحیت قوه قضاییه است و در صلاحیت کمیسیون مستقر در استانداری گیلان یا هر استان دیگری است همچنین پرونده‌های مربوط به تخلفات داخل طرح هادی در کمیسیون ماده 99 درحال رسیدگی است.

او همچنین گفت: جلساتی با متولیان و مسئولان مربوطه همچون جهاد کشاورزی و منابع طبعی انجام و دستوراتی نیز صادر شده است و در حال حاضر بررسی‌های قضایی در دادسرا به پایان رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب آستار در ادامه بیان کرد: 40 فقره پرونده مربوط به تخلفات در گردنه حیران به دادگاه ارسال شده است، در دو ماه گذشته دستورات قضایی در رابطه با خانه‌های خارج از طرح هادی صادر و بالای 25 هزار متر ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب یا اعاده به وضع سابق شده است.

او درباره خانه‌های ساخت شده در گردنه حیران نیز گفت:رسیدگی‌های قضایی انجام شده است و متهمان و افرادی که تخلف کرده اند احضار و قرار تامین کیفری و مجرمیت صادر و پرونده‌ها به دادگاه کیفری دو ارسال شده است.

عبادی افزود: با توجه به میزان مجازات، برخی پرونده‌ها به دادگاه کیفری یک ارسال شده است که پس از رسیدگی‌های قضایی و صدور حکم در مرحله اجرای حکم با قاطعیت با متخلفان برخورد می کنیم.
عبادی با بیان اینکه متهمان گردنه حیران در دومقوله هستند اظهارکرد: قسمتی مربوط به بخشدار سابق بوده است که 18 پرونده علیه ایشان تشکیل شده که پس از تکمیل طبق قانون جدید به مرکز استان جهت رسیدگی به اتهام شخص ارسال می‌شود.

او اضافه کرد: در مجموع تعداد پرونده‌های قضایی بالغ بر 50 نفر است که برخی از پرونده ها دو یا سه متهم دارد.متهمان با قرار وثیقه آزاد هستند ، قانونگذار پیش بینی کرده است که در خصوص تغییر کاربری حبس نداریم .

عبادی همچنین گفت: با کسی تعارف نداریم هر مسئول و هر رئیس از اجرای قانون امتناع و یا در اجرای وظایف قانونی اهمال کند با قاطعیت برخورد می کنیم ، دراین زمینه تذکرات لازم به سازمان‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی داده شده است.

دادستان آستارا تاکید کرد: تعداد کل ساختمان‌های ساخته شده در داخل طرح هادی 466 واحد بوده است؛ در زمان تهیه طرح هادی 220 واحد و دربازه زمانی 14 سال اخیر 246 واحد ساختمان جدید اضافه شده است که با موافقت کمیسیون‌های مربوطه 126 واحد ساخت و سازداخل محدوده طرح هادی غیرمجاز انجام شده است.

عبادی افزود: مجدانه بحث قلمع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار داد که منتظر صدور احکام و اجرای آن از سوی دادستانی هستیم .

«حیران» نام روستایی ییلاقی درشهرستان آستارا واقع در استان گیلان است که از سه روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این استان است که این روزها مورد سوء استفاده زمین خواران قرار گرفته است که با اقدامات گسترده دستگاه قضایی، دست متجاوزان و سودجویان به اراضی ملی دراین منطقه کوتاه خواهد شد.

105105

کد خبر: 562660

وب گردی

وب گردی