مظفر: دانشجو موتور محرکه جامعه است، نمی‌تواند به حیات‌ سیاسی جامعه بی‌تفاوت باشد/ طباطبایی: دانشجویان جامعه را از خواب بیدار کنند

مراسم بزرگداشت روز دانشجو و یادواره شهید سید مصطفی موسوی امروز با حضور مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، حسین مظفر، نماینده تهران، رئیس واحد تهران غرب، مسئولان دانشگاهی،استادان، دانشجویان و خانواده شهید سید مصطفی موسوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت روز دانشجو پس از تلاوت آیاتی از قرآن و پخش ویدئویی درباره شهید سید مصطفی موسوی به عنوان جوان‌ترین مدافع حرم با سخنرانی دکتر پروین داداندیش، سرپرست واحد تهران غرب آغاز شد.

داداندیش با اشاره به اهمیت روز دانشجو در واحد تهران غرب و تکریم دانشجویان این روز را به همه دانشجویان تبریک گفت و بیان کرد: 40 سال از انقلاب گذشت و همه فکر می‌کردند آن دوران دیگر گذشته و دانشجویان و جوانان مثل جوانان دوره پس از انقلاب نیستند، اما با گرامیداشت یاد شهدای حرم به خصوص سید مصطفی موسوی ثابت کردیم که هنوز جوانان آگاه به زمان و مدافع ائمه وجود دارند.

انزوا و بی‌مسئولیتی در آموزه‌های دینی معنا ندارد

هم‌چنین مظفر، نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این برنامه پس از تبریک به مناسبت روز دانشجو با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو به ویژه مدافعان حرم گفت: امروز یادآور 16 آذر سال 32 است که دانشجویان در مقابل دخالت‌های نظام استکبار و حضور معاون رئیس جمهور آمریکا مقاومت کردند. آنها با احساس مسئولیت و با روحیه ضد استکباری خود در مقابل این استکبار ایستادند که باعث به شهادت رسیدن سه دانشجو در آن سال شد.

او ادامه داد: از زمانی که سنگ فرش‌های دانشکده فنی به خون این سه دانشجو آغشته شد نقطه عطفی برای مبارزه دانشجویان برای مقابله با استکبار جهانی و استبداد داخلی رژیم شاه ایجاد گشت.

مظفر افزود: نسل جوان هر کشور از مولفه‌های اقتدار آن محسوب می‌شود، نسل جوان که نیروی محرکه نظام سیاسی است با آگاهی و عقلانیت سیاسی در عرصه‌های مختلف برای کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.»

نماینده مجلس عنوان کرد: دانشجو نمی‌تواند به عنوان موتور محرکه جامعه، نسبت به جامعه خود در عرصه‌ و حیات‌ سیاسی موجود بی تفاوت باشد.

او اضافه کرد: انزوا و بی مسئولیتی در آموزه‌های دینی معنایی ندارد حتی برای پاسداری از دین و پاکدامنی و امنیت فردی خود آن شخص مورد تایید نیست.

رسالت دانشجو فریاد زدن است

در ادامه این مراسم،دکتر سید محمد تقی طباطبایی، مدیر کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک به دانشجویان و گرامیداشت یاد شهید سید مصطفی موسوی بیان کرد: چه کسی است که نداند دانشجو وجدان بیدار جامعه و فریاد رسای عدالت طلبی آن است، به تعبیر شهید بهشتی "دانشجو موذن جامعه است و اگر هنگام سحر اذان‌گو به خواب برود نماز مردم غذا می‌شود".

طباطبایی اظهار کرد: چه در انقلاب و چه در سال 32 با تولد جنبش دانشجویی در ایران همیشه دانشجویان در مبارزه با استعمار بیگانه در خط مقدم بودند امروز انتظار این است، دانشجویان با رسالتی که دارند جامعه را از خواب بیدار کنند.

او اضافه کرد: هیچ کس نباید بهراسد، چرا که دانشجو خیرخواه جامعه و رسالت دانشجو فریاد زدن است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به برکت پیروزی این انقلاب جامعه از نعمت و گوهر آزادی برخوردار است که باید این آزادی در دانشگاه متبلور و متجلی باشد.

او اضافه کرد: آماری از شهدای دفاع مقدس در دست دارم که مدافعان حرم هم ادامه دهنده راه این مبارزان هستند بر اساس اعلام آمار امور ایثارگران در طول 8 سال دفاع مقدس 213 هزار شهید داشتیم که تعداد دو هزار و 608 تن از آنها دانشجو بودند.

طباطبایی افزود: 32 هزار و 705 نفر از شهدای دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل دادند و از 213 هزار شهید 65 هزار و 575 نفر از شهدا بین 13 تا 15 سال داشتند، 78 هزار و 106 نفر بین 20 تا 23 سال و 703 نفر 24 تا 29 ساله بودند.

طباطبایی عنوان کرد: دانشگاه آزاد افتخار دارد 230 شهید از دانشجویان خود را به جامعه تقدیم کرده و 14 دانشجوی مدافع حرم در راه این کشور به شهادت رسیدند که دانشگاه آزاد به عنوان پرورشگاه مجاهدین فی‌سبیل‌الله در این راه پیشتاز دانشگاه‌های دیگر در ایران است.

در حاشیه مراسم مادر شهید مصطفی موسوی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و استادانی که در بزرگداشت شهید موسوی شرکت داشتند قدردانی کرد.

20101

کد خبر: 562666

وب گردی

وب گردی