نماینده سینمای ایران جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کردی لندن را برد

فیلم کوتاه «و اینک انسان» به کارگردانی «ایرج محمدی رزینی جایزه ویژه هیئت داوران نهمین جشنواره فیلم کُردی لندن و پنجمین مسابقه فیلم کوتاه یادبود «یولماز گونای» را دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز فیلم کوتاه انیمیشنی «و اینک انسان» And Now The Man به کارگردانی «ایرج محمدی رزینی» در چند روز گذشته به نمایندگی از سینمای ایران در نهمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود «یولماز گونای» در سینما «هکنی پیکچرزهاوس» در شهر لندن در کشور انگلستان به نمایش درآمد و از طرف اعضای هیئت داوران، جایزه ویژه هیئت این جشنواره به این فیلم اهدا شد.

همچنین فیلم کوتاه «بستنی» Ice Cream به کارگردانی «سرحت کارا اصلان» از کشور ترکیه جایزه اول، فیلم کوتاه «ماست» Yoghurt به کارگردانی «تحسین اوزمن» از کشور ترکیه جایزه دوم و فیلم کوتاه «یک شب طولانی» A Long Night به کارگردانی «بیتاسی» از اقلیم کردستان عراق جایزه سوم بخش رقابتی پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود «یولماز گونای» را دریافت کردند.

اعضای هیئت داوران این جشنواره که عبارت بودند از: خانم «سونجر کوچر» ـ استاد دانشگاه و کارشناس در مورد سینمای کُردی از کشور آمریکا، خانم «جولیا ساکو» ـ کارگردان از کشور انگلستان، خانم «لائورا اونس جونز» ـ نویسنده و فیلمنامه‌نویس از کشور انگلستان، «پری ابراهیم» ـ نویسنده و فیلمساز از کشور انگلستان و همچنین خانم «شلیر مردوچی» ـ کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده از کشور انگلستان.

فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای «و اینک انسان» در نخستین حضور بین‌المللی خود، در سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین جانبخشی انیمیشن در بخش ملی این جشنواره را تصاحب کند.

این فیلم کوتاه انیمیشنی در ادامه حضورهای جهانی خود، در جشنواره بین‌المللی فیلم‌‌ «بلاک» برلین در کشور آلمان به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم در رشته هنرهای زیبا را از آن خود کند.

نهمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود «یولماز گونای» با نمایش 9 فیلم سینمایی، 11 فیلم مستند و 11 فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن و تجربی در بخش مسابقه اصلی و همچنین در بخش غیررقابتی از کارگردانان سینمای ایران و دیگر کشورهای جهان، در سینما «هکنی پیکچرزهاوس» در شهر لندن پایتخت کشور انگلستان برگزار شد.

عوامل فیلم کوتاه «و اینک انسان» عبارتند از:

تهیه‌کننده، کارگردان و انیماتور: ایرج محمدی رزینی، دستیار کارگردان: بهار بختیاری، تدوین: مجتبی

اسماعیل‌زاده، صداگذاری: امین میرشکاری وتولید: فریده جلیلوند.

«ایرج محمدی رزینی» با فیلم کوتاه «قی‌قو» با مدیریت فیلمبرداری «تورج اصلانی» در هشتمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و چهارمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود «یولماز گونای» لندن در سال 2013 جایزه ویژه هیأت داوران را نیز دریافت کرده بود.

502502

کد خبر: 562694

وب گردی

وب گردی