داور تکواندو ایران: تلاشم را برای کسب سهمیه المپیک انجام می دهم

داور بین المللی تکواندو گفت: اسامی داوران المپیکی در پایان رقابتهای انتخابی قاره‌ای از سوی کمیته داوران فدراسیون جهانی اعلام می شود و بنده هم تلاش می کنم جواز حضور در ریو را کسب کنم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، حافظ مهدوی داور بین المللی تکواندو کشورمان در رقابتهای گرندپری مکزیک مبارزات مهمی را قضاوت کرد با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: قضاوت این دوره از مسابقات در سطح فنی خوبی برگزار شد. داوران هم مانند ورزشکاران برای قضاوت در ریو تلاش می کنند و همین موضوع در کنار نظارت خوب مسئولان فدراسیون جهانی در این موضوع خیلی تاثیر داشت.

وی ادامه داد: بالا رفتن سطح قضاوت ها دو دلیل عمده داشت که عمده ترین آن افزایش تعداد مسابقات تکواندو در سطح دنیاست. اکثر داوران صاحب نام جهان در این مسابقات قضاوت می‌کنند و به نوعی اطلاعات خود را به روز کرده و در هر دوره آماده تر از دوره قبل در مسابقات ظاهر می شوند.

مهدوی نزدیکی به بازیهای المپیک را دلیل دوم بالارفتن سطح قصاوت ها عنوان داشت و افزود: بدلیل نزدیک شدن به المپیک و توضیحات پی در پی قوانین به داوران و انگیزه بالای داوران جهت حضور درالمپیک به خودی خود داوران را به سمت دقت، تلاش و تمرکز بیشتر سوق داده است. از سوی دیگر رییس کمیته داوان wtf ضمن آموزش، توضیح وانتقال خوب و شفاف قوانین به همراه اعضای کمیته فنی فدراسیون جهانی پس از پایان هر دوره از مسابقات جزئیات قضاوت ها را نقد کرده و اشتباهات را تذکر میدهند.

داور درجه یک بین المللی تکواندو ایران در خصوص نحوه انتخاب داوران برای حضور در المپیک گفت: پس از پایان مسابقات کسب سهمیه در قاره های مختلف که در چند ماه آینده برگزار خواهد شد کمیته داوران فدراسیون جهانی با ارزیابی قضاوت داوران در مسابقات نفرات خود را انتخاب و معرفی می کنند.

مهدوی در پایان گفت: داوران هم نیز مثل بازیکنان درحال رقابت هستند و مطمئن باشید هیچگونه اشتباه سهوی و یا عمدی از داوران نادیده گرفته نخواهد شد. بنده هم در تلاش هستم با قضاوت‌های کم اشتباه نظر مسئولان فدراسیون جهانی را برای حضور در ریو جلب کنم.

602/602

کد خبر: 562839

وب گردی

وب گردی