برف و بوران قیمت مرغ را افزایش داد

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ، با انتقاد از قیمت‌گذاری گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری، گفت: بارش برف و وضعیت بد جوی که در راه‌های بین شهری اخلال ایجاد کرد باعث شده قیمت گوشت مرغ در عمده فروشی کیلویی500 تومان افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمد یوسفی، با بیان اینکه بازار مرغ بازار حساسی است، اظهار کرد: از آنجاکه بیشتر گوشت مرغ مصرفی استان تهران از شهرها و استان های اطراف تامین می‌شود، وضعیت نامناسب جوی و اخلال در راه‌های ارتباطی قیمت مرغ را در تهران افزایش می‌دهد که این افزایش به دیگر استان ها نیز تسری می‌یابد.

وی، در ادامه با انتقاد از قیمت‌گذاری گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری، گفت: امروز گوشت مرغ در میدان بهمن بازار گرمی داشت و قیمت آن به 5500 تا 5600 تومان رسید، درحالی که هر کیلوگرم گوشت مرغ در غرفه‌های میادین شهرداری دیروز 4950 بود که این طرز قیمت گذاری و هماهنگ نبودن آن با قیمت‌گذاری میدان بهمن به بازار صدمه می‌زند.

یوسفی، با بیان اینکه گوشت مرغ با تولید 170 هزار تن در ماه، نسبت به اول سال تغییری نداشته است، اذعان کرد: برخلاف استدلال معاون وزیر کشاورزی که تا پایان ماه صفر که به دلیل رونق جشن‌ها و مراسم‌ها بازار و تقاضای مرغ سامان می‌یابد، بنده امیدی به این استدلال ندارم، چراکه تا قبل از آن هم در محرم و صفر نیز به دلیل مراسم‌های مذهبی مصرف مرغ کاهش خاصی نداشت و در دی ماه نیز مطابق سنوات و سنت های گذشته، بیشتر مرغداری ها سالن های خود را برای جوجه ریزی مجدد و تامین گوشت شب عید تخلیه می‌کنند.

وی، افزود: در حال حاضر تولید گوشت مرغ مازاد بر مصرف است و شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از این تولید مازاد را به طور روزانه و در حدود 700 تا 800 تن از تولیدکنندگان خریداری می‌کند که تا کنون بنا بر اعلام خودشان حدود 120 هزار تن گوشت ذخیره نزد شرکت پشتیبانی امور وجود دارد.

یوسفی در پایان قیمت عرف نسیه‌فروشی مرغ زنده را 3500 تا 3600 تومان و قیمت خرید نقدی آن را با 250 تومان کاهش نسبت به نسیه اعلام کرد.
401401

کد خبر: 562843

وب گردی

وب گردی