بازدید یاسر هاشمی از بزرگترین اسکله صادرات نفت ایران‎ و کارخانه عظیم درود 3‎/ عکس

یاسر هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی در سفر به جزیره خارگ، پس از دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان محلی این جزیره، از اسکله صادراتی نفت خام جزیره خارگ بازدید کرد و روند صادرات و بارگیری نفت خام را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، عباس اسدروز رئیس پایانه‌های نفتی جزیره خارگ در این دیدار با توجه به فرآیند ذخیره سازی و صادرات نفت در جزیره خارگ اظهار کرد: ۴۵ مخزن ذخیره نفت خام در این جزیره وجود دارد که ظرفیت ذخیره سازی ۲۸ میلیون بشکه نفت را دارا هستند.
وی افزود: جمع آوری و ذخیره، میترینگ و صادرات نفت خام، از مهم‌ترین محورهای عملیاتی پایانه‌های نفتی در خارگ است و این در حالی است که در بسیاری از شاخص‌ها، به ویژه شاخص چابکی و سلامت عملیات، در رتبه‌های نخست جهانی قرار داریم.
رئیس پایانه‌های نفتی خارگ تصریح کرد: در حوزه خلیج فارس، ساحل آن‌چنانی وجود ندارد و کمتر از ۵ متر عمق دارند، اما این در حالیست که در خارگ، در یک کیلومتری ساحل، به راحتی به عمق ۲۰ متری خواهیم رسید و این موقعیتی مناسب برای پهلوگیری نفتکش‌های غول پیکر خواهد بود.
وی با توجه به ۲ اسکله صادراتی پایانه‌های نفتی بیان کرد: اسکله T با عمقی ۲۰ متری، مناسب پهلودهی نفتکش‌هایی تا ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی و اسکله آذرپاد، با عمقی ۳۰ متری، مناسب برای بزرگ‌ترین نفتکش‌های جهان، با ظرفیت‌های بیش از ۵۰۰ هزار تنی هستند.
این مسئول عنوان کرد: وجود آزمایشگاه‌های مجرب در پایانه‌های نفتی خارگ باعث شده است تا ما در لحظات مختلف بارگیری نفت خام، نمونه برداری و آزمایش کنیم و این نمونه‌ها را تحویل مشتریان دهیم و این در حالی است که این نمونه‌ها مورد تایید سازمان‌های جهانی هستند و همین مسئله باعث اعتماد سازی بیشتر مشتریان شده و تاکنون گواهینامه‌های معتبری در این زمینه به ما اهدا شده است.
به گزارش خبرگزاری آنا از جزیره خارگ، یاسر هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از نزدیک با فرآیند تولید نفت در شرکت نفت فلات قاره خارگ آشنا شد.
بازدید یاسر هاشمی از کارخانه عظیم درود3

همچنین هاشمی ‌در بدو ورود به جزیره خارگ از تاسیسات کارخانه خشکی درود ۳ بازدید به عمل آورد و علاوه بر حضور در اتاق مرکزی کنترل، کار‌شناسان و مدیران کارخانه درود ۳ توضیحات فنی لازم را درباره تاسیسات ارائه دادند که مورد توجه یاسر هاشمی قرار گرفت.
پس از بازدید از کارخانه درود ۳، جلسه‌ای با حضور رئیس دفتر هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران و روسای شرکت نفت فلات قاره ایران تشکیل شد که در آغاز، مدیر روابط عمومی شرکت فلات قاره گزارشی جامع از طرح‌های در دست انجام و چگونگی اجرای پروژه‌های افزایش و نگهداشت تولید نفت و طرح‌های اکتشافی در منطقه خلیج فارس ارایه کرد.
حداد همچنین به فرصت‌های فراوان موجود در توسعه صنعت نفت دریایی و قابلیت‌های کشورمان در این زمینه اشاره کرد.
در پایان این نشست یاسر هاشمی با توجه به اهمیت منطقه نفتی خارگ یادآور شد: این منطقه دارای شاخص‌های ویژه‌ای برای صادرات نفت است، ‌ از جمله عمق بالای آبخور خارگ یک ویژگی جالب توجه است که امکان پهلوگیری نفتکش‌های بزرگ را فراهم کرده است.

دکتر سهولی‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ، عباسی معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی، عرب‌زاده رئیس روابط عمومی و گرامی رئیس صادرات نفت خارگ یاسر هاشمی را در این بازدید همراهی کردند.‎

20101

کد خبر: 562851

وب گردی

وب گردی