اعدام عامل جنایت در ویلای بوئین‌زهرا/قاتل و همدستانش پس از ارتکاب قتل و سرقت پول نقد،متواری شدند

عامل افغانی جنایت ویلای بوئین‌زهرا، در زندان مرکزی قزوین اعدام شد. این مرد ٥‌سال پیش با همدستی سه نفر از دوستانش، مالک یک باغ و همسرش را به قتل رسانده بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شهروند، دادمحمد، متهم ردیف اول این جنایت اهل افغانستان بود که در اردیبهشت ‌سال ٨٩ با همکاری دوستان خود، مالک یک مجتمع کشت و صنعت و همسرش را در ویلای شخصی‌شان در روستای امیرآبادنو شهرستان بوئین‌زهرا به قتل رساند. در آن تاریخ ماموران پلیس به دنبال اطلاع از وقوع این جنایت در ویلا، راهی محل حادثه شدند و با جسد خونین مالک باغ ویلا و همسر او روبه‌رو شدند.
در بررسی‌های نخست مشخص شد چند کارگر افغانی ساعتی پیش از جنایت در باغ بوده‌اند و همچنین مشخص شد علاوه بر وسایل شخصی، خودروی هیوندای مقتولان هم به سرقت رفته است. در مرحله بعد پلیس دریافت که دادمحمد به همراه سه کارگر افغانی دیگر که به صورت غیرمجاز وارد ایران شده بودند، در شرکت کشت و صنعت ارونقی مشغول کار بوده‌اند. همین شد که متهمان شناسایی شدند و تلاش برای دستگیری آنها آغاز شد. در ادامه مشخص شد متهمان خودروی مسروقه را در هشتگرد رها کرده و قصد خروج از مرزهای شرقی کشور را دارند، بنابراین آنها در استان سمنان شناسایی و دستگیر شدند.
بلافاصله بازجویی‌ها از متهمان آغاز شد و در ادامه دادمحمد در بازجویی‌ها اعتراف کرد که شب حادثه به همراه بسم ا...، نظرمحمد و نجیب از بالای دیوار وارد باغ شده و پس از ارتکاب قتل و سرقت لوازم شخصی و سه‌میلیون و٧٠‌هزارتومان پول نقد، متواری شده‌اند.
پس از تکمیل پرونده، کیفرخواست متهمان صادر شد و شعبه دوم دادگاه کیفری استان رأی به محکومیت متهم ردیف اول و اجرای دوبار قصاص نفس وی داد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین درباره این پرونده گفت: «رأی صادره پس از تأیید در شعبه ١٦ دیوانعالی کشور سحرگاه دیروز در زندان مرکزی قزوین اجرا شد.»

20106

کد خبر: 562959

وب گردی

وب گردی