آیین نامه اردوهای دانشجویی بازنگری می شود

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: قرارشده کمیته‌ای در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها،تشکیل شده و آیین نامه اردوهای دانشجویی را بازنگری و پیشنهاد جدید ارایه دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد رضا مخبر دزفولی در حاشیه هفتادویکمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل جلسه هفته گذشته شورای اسلامی شدن دانشگاه ها برگزار نشد، گفت: از دکتر فرهادی وزیرعلوم که رییس شورای اسلامی شدن دانشگاه هاست، باید این سوال را بپرسید، ولی جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها همیشه طبق روال خودش برگزار می شود.

او گفت: مسائل مرتبط با حوزه‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها در دستور کار این شورا است، اگر جلسه این هفته شورا تشکیل نشده، شاید به این دلیل باشد که تعدادی از اعضا در مسافرت بودند و یا به حدنصاب نرسیده بود.

گزارش اردوهای مختلط دانشجویی در حال تدوین است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد برگزاری اردوهای مختلط و اینکه در این شورا در مورد آن بحث شده یا نه، گفت: کار تدوین آن در حال انجام است، البته در مورد بخشی از آن نیز در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بحث شده، که آن دسته ضوابط و مقرراتی که قبلا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، احتیاج به بازنگری دارد.

بازنگری آیین نامه اردوهای دانشجویی در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها

او گفت: قرار شده، کمیته‌ای در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، کار بازنگری و پیشنهاد جدید را آماده و پس از تصویب در شورای اسلامی شدن، مسیر خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی کند.

ترجیح شورا در صورت نیاز راه اندازی دانشگاه تک جنسیتی

مخبردزفولی درپاسخ به این سئوال که شنیده شده که دیگر به هیچ دانشگاهی مجوز تاسیس داده نمی‌شود مگر اینکه دانشگاه تک جنسیتی باشد گفت: چنین ضابطه و مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد و من به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می گویم که چنین مصوبه ای نداشتیم.

شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل

او درباره امکان ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل گفت: کسانی که دوره آموزشی و سرفصل‌های درسی شان با ضوابط وزارت علوم و مجموعه آموزش عالی منطبق بوده ، زمانی که آن موارد را وزارت علوم تایید کند، آنها می توانند ادامه تحصیل بدهند درحال حاضر این مورد تایید شده و به وزارت علوم ابلاغ شده است.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از عزیزان فرهنگی و آموزش و پرورش ما، دوره‌های آموزشی استاندارد وزارت علوم را طی کرده بودند. با توجه به اینکه وزارت علوم، سرفصل های آنها را تایید کرده بود به وزارت علوم، این اختیار و امکان داده شد که آنها را ارزیابی کرده و ادامه تحصیل آنها را تسهیل کند.

20104

کد خبر: 562997

وب گردی

وب گردی