هشدار رئیس پارلمان اروپا نسبت به تبعات سیل مهاجرت به اروپا

رئیس پارلمان اروپا هشدار داد اتحادیه اروپا در خطر افزایش پوپولیسم و ناسیونالیسم به دلیل سیل بی‌سابقه مهاجران قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی ولت گفت: اتحادیه اروپا در خطر است هیچ کس نمی‌تواند بگوید که آیا اتحادیه اروپا در 10 سال آتی باز هم وجود خواهد داشت یا خیر.

این سیاستمدار آلمانی افزود: در حال حاضر در اتحادیه اروپا نیروهایی وجود دارند که در تلاشند ما را از یکدیگر جدا کنند ما باید از این مساله اجتناب کنیم چرا که پیامدهای بسیار فاجعه باری خواهد داشت.

شولتز ادامه داد: جایگزین اتحادیه اروپا یک اروپای ناسیونالیسم و یا اروپایی با مرزها و دیوارها خواهد بود؛ فرمولی که منجر به تکرار فاجعه گذشته در این قاره خواهد شد.

آلمان در حال اجرای برنامه خود برای پذیرش یک میلیون پناهجو در سال جاری میلادی است که نیمی از آنها آواره سوری هستند.

شولتز نسبت به عدم همبستگی بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در میزبانی از این آوارگان و درباره اقدامات برخی کشورهای شرق اروپا برای ایجاد موانع و مرزهای جدید ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: امتناع بسیاری از کشورها برای فکر کردن براساس منافع ملت مهلک است. هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند به چالشهایی همچون مهاجرت تغییر آب و هوا تروریسم، تجارت و جرایم بین المللی رسیدگی کند ما می‌توانیم تنها با کمک یکدیگر به عنوان اتحادیه اروپا با این چالش‌ها رو به رو شویم.

301302

کد خبر: 563111

وب گردی

وب گردی