زمینه سازی مهارت آموزی ویژه اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در راستای همکاری و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی و همچنین افزایش و ارتقا توانمندی‌ها و مهارت‌های اعضا انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز حامدعلامتی در دیدار با کورش پرند رئیس سازمان فنی و حرفه ای توسعه سطح همکاری‌ها را در این دو سازمان خواستار شد و تقویت کار آفرینی در میان دانش آموزان و مهارت افزایی نسل جدید را ضروری دانست.
او گفت :هدف ما این است که با استفاده از ظرفیت های مشترک این دو بخش، آموزش های مهارتی دانش آموزان را در شاخه فنی و حرفه ای برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش صنعت ،خدمات،کارآفرینی در بخش های مختلف برنامه ریزی واجرا کنیم.
در ادامه کورش پرند رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: اشتغال یکی از مباحث مهم بیشتر کشورهای جهان است و سال‌ها است به مشکلی اساسی برای برخی کشورها تبدیل شده است بر این اساس سازمان فنی و حرفه‌ای زیرنظر وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، برنامه‌ریزی‌های مدونی برای آموزش مهارت‌های غیررسمی، کوتاه‌مدت و منطبق با نیازهای کاری جامعه را برای دانش آموزان و افراد جویای کار در دستور کاری خود دارد.

او گفت: راهبرد مدیریتی آموزش فنی و حرفه‌ای یک محور بسیار تخصصی و فنی است و با این مدیریت می‌توان شاهد افزایش ارتباط میان صنعت و مراکز آموزشی با یکدیگر باشیم.

در این جلسه پس از بررسی ظرفیت های هر دو دستگاه مقرر شد در قالب تفاهنامه همکاری مشترک بستر سازی لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای به تفکیک جنسیت برای اعضا انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان (برادران و خواهران) فراهم گردد.

در پایان جلسه مقرر شد کمیته‌ای با حضور سازمان فنی و حرفه‌ای و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان جهت تنظیم مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شود.

105105

کد خبر: 563144

وب گردی

وب گردی