اعمال تخفیف برای مالکانی که نورپردازی می‌کنند

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره ارائه لایحه نورپردازی نمای ساختمان ها در مجوز ساخت و ساز به شورای شهر گفت: در صورت تصویب این لایحه دیگر شاهد اماکن بی دفاع شهری در پایتخت نخواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،عیسی علیزاده درخصوص نورپردازی های خیابان ها و معابر شهر تهران براساس مصوبه شورای شهر تهران گفت: نورپردازی مناطق و محلات بی دفاع شهری در پایتخت در حال انجام است. به طریقی که نورپردازی پارک وی تا تجریش و همچنین بلوار کشاورز انجام شده که مورد توجه و استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

او درباره ارائه لایحه سازمان زیباسازی به شورای شهر درباره نورپردازی ساختمان ها در شهر تهران افزود: در صورت تصویب این لایحه در صحن شورای شهر نورپردازی در ابتدای مجوز ساخت و ساز ساختمان در دستور کار قرار می گیرد تا دیگر شاهد اماکن بی دفاع شهری نباشیم. این در حالیست که در اعطای مجوز ساختمان می توانیم، تخفیف هایی برای مالکینی که نورپردازی را برای ساختمان های جدیدالحداث خود در نظر گرفته اند، درنظر بگیریم که امیدواریم این لایحه در صحن شورا به تصویب برسد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر در حال حاضر شهروندی بخواهد ساختمان خود را نورپردازی کند نور زائد است چرا که منبع نور دیده نمی شود،گفت: در نورپردازی مرسوم نیست که منبع نور مشخص باشد که در کجا قرار دارد، اما در ابتدای ساخت ساختمان این فضا در معماری و نقشه دیده می شود و تبدیل به یک فضای طراحی شده، خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که در مجوز نمای ساختمان این طرح در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: این در حالیست که مجوز آتش نشانی و ایمنی ساختمان ها در پایان کار مد نظر قرار دارد، پس می توان طرحی را برای زیباسازی ساختمان ها در دستور کار قرار داد تا ساختمان های بزرگ زائده بصری در پایتخت ایجاد نکنند.

او درخصوص نورپردازی در محله هرندی گفت: بخشی از این طرح در حوزه وزارت نیرو و شرکت برق در منطقه هرندی، سیروس، امامزاده یحیی، پارک شوش و محلاتی است که جزو اماکن بی دفاع شهری محسوب شده و باعث ایجاد آسیب اجتماعی در این محلات می شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه روشنایی فضاهای عمومی و بی دفاع شهری بر عهده شرکت برق است، اضافه کرد: با این وجود طی انعقاد قراردادی فی ما بین شهرداری تهران و شرکت برق این موضوع در محله هرندی و امامزاده یحیی(ع) در حال انجام است اما روشنایی هر فضایی که در شهر تهران اضافه می شود، برعهده شرکت برق است.

20106

کد خبر: 563150

وب گردی

وب گردی