معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم: طرح مشارکت دانشگاهها در ازدیاد برداشت نفت بی سابقه است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، طرح مشارکت 10دانشگاه و مرکز پژوهشی کشور در ازدیاد برداشت از 30 مخرن نفتی کشور  را طرحی بی سابقه در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت دانست.

به گزارش ایسکانیوز، وحید احمدی در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاهها و مراکز پژوهشی گفت : بر اساس تفاهم نامه فیمابین وزارت خانه های علوم و نفت، با اجرای این طرح، شبکه علمی قوی میان محققان داخل و خارج از کشور در این حوزه تحقیقاتی ایجاد خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی عتف با تاکید بر تقویت اساسی ارتباط دانشگاهها با صنعت اظهار داشت : منظور از عبارت ارتباط با صنعت ، ارتباط با کلیه زمینه های کاربردی و نیازهای کشور و جامعه است لذا علوم انسانی و هنر را نیز شامل می شود .

وی افزود : انتظار منطقی جامعه از دانشگاه این است که بتواند نیازهای جامعه را رفع کند و فارغ التحصیلانی ماهر و توانا تربیت کند و در غیر این صورت، آموزش و پژوهش هر دو بی نتیجه می ماند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاهها می توانند با تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت و مشارکت در پژوهش های مورد نیاز این حوزه ، ارتباط با صنعت را تقویت و عملیاتی کنند.

دکتر احمدی اظهار داشت : بیشترین نیاز صنایع کشور به نیروی انسانی در سطح کارشناس و کاردان های متخصص است، بنابراین باید هرم جمعیت دانشجویی دوره کارشناسی دانشگاهها با رویکرد تربیت نیروی مورد نیاز صنعت در حد انتظار آنها و با سرفصل های درسی نوین تقویت شود .

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت : در سطح کلان نیز وزارت علوم برنامه های مختلفی را برای تقویت ارتباط با صنعت انجام داده است که از جمله آنها تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد دوره پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاهها در صنعت است.

دبیر کل شورای عالی عتف گفت:حوزه پدافند غیرعامل که کاملاً پژوهشی و غیر نظامی و برای مقابله با تهدیدات در زمینه های مختلف است یک بستر مناسب برای ارتباط دانشگاهها و مراکز پژوهشی با سازمانها و دستگاههای مختلف اجرایی است.

20101

کد خبر: 563197

وب گردی

وب گردی