روز دانشجو در واحدهای دانشگاهی بروجن، سیاهکل و رودان چگونه گذشت؟

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی 16 آذر روز دانشجو را با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی گرامی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسمی با حضور جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن و به همت کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی این واحد برگزار شد یاد و خاطره دانشجویان شهید واقعه ۱۶ آذر سال ۳۲ گرامی داشته شد.

رئیس واحد بروجن با گرامیداشت یاد همه شهدای دانشجو به ویژه دانشجویان شهید۱۶ آذر به تشریح قسمتی از وقایع این روز پرداخت.

دکتر احمد بهرامی با بیان اینکه این واقعه بسترساز پیروزی انقلاب اسلامی بوده از همه دانشجویان خواست با تلاش در تحصیل علم، سعی کنند در پیشبرد اهداف نظام و کشور مثمرثمر واقع شوند.

امام جمعه بروجن که به عنوان سخنران این مراسم دعوت شده بود با بیان اینکه یکی از تفاوت‌های دانشجو با دیگر اقشار جامعه این است که دانشجو می‌تواند نیازهای آینده را بشناسد و برای آن برنامه ریزی کند، گفت: آینده را امروز دیدن و برای آن تلاش سازنده کردن ویژگی دانشجو و طالب علم است.

حجت‌الاسلام دکتر سعادتی فر افزود: برای اینکه برای آینده شناخت پیدا کنیم لازم است قدرت تحلیل مسایل جامعه امروز خود را داشته باشیم.

در ادامه برنامه پس از ذکر مرثیه رحلت جانسور نبی مکرم اسلام از دانشجویان بر‌تر در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی و مسئولان تشکل‌های دانشجویی با اهدا جوایز و لوح قدردانی شد.

مراسم روز دانشجو همراه با قرائت زیارت عاشورا در دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل

به مناسبت ایام سوگواری آل الله مصادف با روز دانشجو مراسم عزاداری و زیارت عاشورا بعداز نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد سیاهکل درباره وقایع تاریخی که در دردانشگاه تهران در سال 1332 از سوی رژیم پهلوی و در اعتراض دانشجویان به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا نیکسون در ایران انجام گرفت و منجر به شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران شد، به سخنرانی پرداختند.

غلامرضا فتحی به یاد شهدای کربلا، وفات پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و الگو برداری از سیره عملی اهل بیت (ع) سخنانی بیان کرد.

بعداز آن زیارت عاشورا از سوی احمد عموئی مداح اهل بیت(ع) قرائت شد و در ادامه برنامه شرکت کنندگان در مراسم به نوحه سرائی و سینه زنی پرداختند.

در پایان مراسم از شرکت کنندگان در این مراسم پذیرایی به عمل آمد.

دانشجویان نمونه شهرستان رودان تجلیل شدند

همزمان با روز دانشجو از دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در حوزه های علمی پژوهشی فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در حاشیه این مراسم گفت: روز دانشجو یادآور مجاهدتهای دانشجویان این مرزبوم در مقابله با استکبار و ظلم و ستم بوده است.

او از دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور نام برد و گفت: دانشجو باید در تمامی زمینه ها از جمله علمی، فرهنگی و پژوهشی فعال باشند تا بتوانند در آینده پاسخگوی تمام نیازهای کشور باشند.

در 8 ماه گذشته دانشجویان و استادان واحد رودان بالغ بر 18 مدال در مسابقات ورزشی دانشجویان کشور بدست آوردند و دو ورزشکار واحد رودان در سطح بین المللی افتخارات بزرگی در رشته وزنه برداری برای میهن اسلامی کسب کردند.

20104

کد خبر: 563384

وب گردی

وب گردی