جشنواره  بین‌المللی "هشتمین خورشید ولایت" برگزار می‌شود

جشنواره بین المللی فرهنگی- هنری هشتمین خورشید ولایت با حضور دانش‌آموزانی از داخل و خارج کشور در دهه کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز جشنواره فرهنگی-هنری هشتمین خورشید ولایت یکی از بزرگ ‌ترین رویداد فرهنگی-هنری دانش‌آموزی در حوزه سیره رضوی است که با موضوع امام رضا (ع)، معرفت، زیارت در دهه کرامت برگزار می‌شود.

جشنواره هشتمین خورشید ولایت مجموعه‌ای از مسابقات فرهنگی و هنری است که برای نهمین سال پیاپی توسط بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی و با همکاری اداره کل روابط‌عمومی آستان قدس رضوی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه برای ارتباط هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با فضایل معنوی امام رضا (ع)، تقویت باورهای دینی و مذهبی کودکان، نوجوانان و جوانان دانش‌آموز، معرفی و بازشناسی شخصیت و ویژگی‌ها و فضائل اخلاقی امام رضا(ع)، پرداختن به جلوه‌های زیبای زیارت و توصیف حالات معنوی نوجوانان و جوانان و جلوه آن درآثار فرهنگی و هنری تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگی و هنری در سطح کودکان، نوجوانان و جوانان و ایجاد روحیه شادی و نشاط از طریق فضای رقابتی است.

جشنواره‌ "هشتمین خورشید ولایت" ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور و فارسی زبانان خارج از کشور در 4 دوره تحصیلی، دوره سه ساله اول ابتدایی، دوره ساله دوم ابتدایی، دوره 3 ساله متوسطه اول، دوره 3 ساله متوسطه دوم برگزار می‌ شود.

این جشنواره جهت دانش‌آموزان داخل کشور در دوره ابتدایی فقط در رشته‌های دلنوشته، نقاشی و خوشنویسی (خط تحریری) و در دوره‌های متوسطه در کلیه رشته‌ها( شامل دلنوشته، نقاشی، خوشنویسی، داستان کوتاه، شعر، عکاسی و فیلم کوتاه، وبلاگ وسرود) برگزار می‌گردد و فارسی زبانان خارج از کشور در کلیه مقاطع تحصیلی می‌توانند با ارسال آثار در رشته‌های شعر و دلنوشته و قصه و وبلاگ در جشنواره شرکت کنند.
لازم به ذکر است علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ20 فروردین 95 به دبیرخانه این جشنواره به آدرس الکترونیکیkhorshid@aqr.ir ارسال کنند و مراسم تجلیل و اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت تابستان 95 برگزار می‌شود.

105105

کد خبر: 563704

وب گردی

وب گردی