بازآموزی 30هزار مدرس دانشگاه علمی کاربردی توسط جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاددانشگاهی قرار شده تا این نهاد در بازآموزی مدرسین دانشگاه علمی کاربردی شرکت داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر قرنفلی گفت: با بیان اینکه مواد درسی بازآموزی دوره‌ها آماده شده است، گفت: این دوره‌ها به زودی برگزار می‌شود و قرار است یک بسته آموزشی کامل متشکل از دوره‌های حضوری، مجازی، فیلم و کتاب به مدرسین ارائه شود و این دوره‌ها در هفته‌های آتی آغاز گردد.

او در مورد تعداد مدرسینی که باید مورد بازآموزی قرار بگیرند، گفت: تعداد مدرسینی که تاکنون پیش بینی شده 30 هزار نفر است که قرار است در فاز اول 10 هزار نفر مورد بازآموزی قرار بگیرند. مرحله اول این بازآموزی به مباحث عمومی می‌پردازد و بعد از ارائه مباحث عمومی، آموزش‌ها وارد مرحله تخصصی می شود که در آن مهارت اساتید مورد توجه قرار می‌گیرد.

تربیت 10 هزار کمک پرستار با همکاری جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه آموزش خدمات جنبی حوزه‌ پزشکی گفت: جهاددانشگاهی طی سال‌های گذشته به منظور برطرف کردن نیازهای حوزه خدمات پزشکی دوره‌های متعددی را برگزار کرده و درحال حاضر نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوره‌های بازآموزی خدمات پزشکی را از طریق پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها و برگزاری دوره‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت است، انجام می‌دهد.

دکتر قرنفلی گفت: با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی در زمینه‌ دوره‌های کمک تخصصی مانند: کمک داروساز، کمک دندانساز و غیره این دوره ها توسط این نهاد ارائه می‌شود و یکی از خلاءهای موجود در طرح تحول نظام سلامت، ‌وجود کمک پرستار مجرب در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل برنامه‌ای برای تربیت و جذب 10 هزار کمک پرستار در دست اجراست.

او با تاکید بر اینکه تربیت کمک پرستار به هیچ عنوان ورود به حوزه پرستاری نیست، گفت: ‌در واقع کمک پرستارها وظایف مشخصی دارند و هرگز جای پرستاران را نمی‌گیرند. بیماران به خدماتی از جمله حمل و نقل، شست و شو و غیره نیاز دارند که کمک پرستارها برای انجام این خدمات تربیت می‌شوند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: تربیت کمک پرستارها با هماهنگی وزارت بهداشت با سه سازمان جهاددانشگاهی، مجموعه تعاونی وزارت بهداشت و بسیج پزشکی صورت ‌می‌گیرد. برگزاری این دوره‌ها از ماه گذشته آغاز شده که دارای دو بخش نظری که شامل 2.5 ماه آموزش نظری و عملی و 9 ماه کارآموزی می‌باشد و دو هفته پایانی نیز به شرکت فراگیران در آزمون اختصاص دارد.

دکتر قرنفلی درخصوص شرایط شرکت در این دوره‌ها گفت: ‌دارا بودن مدرک دیپلم یکی از شرایط است البته طبق آمارهای موجود برخی از این افراد که برای شرکت در این دوره‌ها مراجعه کرده‌اند دارای مدرک کارشناسی نیز هستند. تعداد افراد ثبت نامی در مراکز جهاد دانشگاهی بیش از 4000 هزار نفر و تعداد شرکت کنندگان 2000 نفر است که به تدریج همه افراد مورد آموزش قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها در آموزش‌های تخصصی، تعریف پروژه‌های آموزش‌های ملی است گفت: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی دارای یک شبکه وسیع آموزشی است، می‌تواند متناسب با این ساختار فعالیت کند. همچنین اساسنامه سازمان آموزش تخصصی و مهارتی پیشرفته تهیه شده که باید در هیات امنای جهاددانشگاهی به تصویب برسد که وظیفه این سازمان انعقاد پروژه‌های ملی با دستگاه‌های مختلف است.

10104

کد خبر: 563722

وب گردی

وب گردی