حضور یاسر هاشمی در واحد خارگ؛ تجلیل از کاپیتان‌های نمونه فارغ‌التحصیل و دانشجویان ممتاز

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم روز دانشجو و تجلیل از اعضای هیات موسس، کاپیتان‌های نمونه فارغ‌التحصیل و دانشجویان ممتاز واحد خارگ دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس یاسر هاشمی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به میزبانی واحد خارگ برگزار شد با ابزار خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان و مسئولان جزیره خارگ گفت: امروز برای من یک فرصت خاص، استثنایی و افتخاری بزرگ است که در ۱۶ آذر (که به عنوان یک روز مهم برای یک قشر مطالبه‌گر شناخته می‌شود) در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط دنیا و در خلیج همیشه فارس ایران عزیزمان حضور دارم.
وی با تشریح اهمیت استراتژیک این جزیره افزود: ما باید خلیج فارس را نقطه‌ای بدانیم که با قدرت آن توانایی مدیریت جهان را داریم. این نقطه به تنهایی قدرت استراتژیک مار را در منطقه بالا می‌برد. این نقطه بیشترین و بالا‌ترین قدرت چانه‌زنی در منطقه و جهان در اختیار دنیا ایجاد می‌کند. کوچک‌ترین تغییرات در شاخص‌های سیاسی و امنیتی و اقتصادی در خلیج فارس بزرگ‌ترین شاخص‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی را در دنیا ایجاد می‌کند. ما امروز در نقطه مهمی در دنیا قرار داریم.

هاشمی ادامه داد: شاید مهم‌ترین مطالبه‌ای که دانشجو حق دارد در این منطقه مطرح کند، این است آیا ما حق خلیج فارس را ادا کرده‌ایم یا خیر. آیا این فرصتی که خداوند طبیعت و تاریخ پیشینیان در اختیار ما گذاشتند به درستی هدایت کرده‌ایم و به درستی حفظ کرده و بهره برده‌ایم؟

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از تلاش‌ها برای تحریف نام و پیشینه تاریخی خلیج فارس تصریح کرد: توقع این است که یک کار جدی مقابل این موضوع صورت بگیرد. اما برای صیانت و حراست از خلیج فارس قطعاً نباید بسنده به نام آن کنیم. صیانت و حفاظت از خلیج فارس صیانت و حفاظت از تمامیت ارضی و تمامیت مرزی کشور است. در این زمینه باید امنیت خود را به شدت بالا ببریم و شرایط دفاعی خود را افزایش بدهیم.

هاشمی سپس به بیان اهمیت موضوع امنیت، صلح و محیط زیست پرداخت و گفت: موضوع تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی و صنعتی موضوع اصلی اجلاس پاریس بود. محیط زیست یک موضوع علمی و جدی برای ایران است و ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی بر لزوم توجه دولت‌مردان به افزایش سهم ایران در تبدیل آب خلیج فارس به آب شرب، تاکید کرد: این امر باید با توجه به اثرات پسماند‌های فرآیند آب شیرین‌کنی صورت گیرد.

هاشمی، حراست از میدان‌های نفتی و گازی خلیج فارس را امری بااهمیت عنوان کرد و گفت: در این زمینه نقش دانشگاه‌ها برای توسعه مخازن با اهمیت است. باید طرح‌های استخراج برای دوره‌های درازمدت برنامه ریزی و طراحی شود. همچنین برداشت حداکثری از مخازن نفتی داشته باشیم. متاسفانه متوسط برداشت و استخراج از میدان‌های نفتی ایران حدود ۲۵ الی ۳۵ درصد عنوان می‌شود اما در کشور‌های دیگر خلیج فارس متوسط برداشت معادل ۴۰ الی ۴۵ درصد است. همین موضوع نقش دانشگاه در این حوزه‌ها را مهم‌تر می‌کند.

وی افزود: به گونه‌ای باید از ثروت ملی استفاده کنیم تا در آینده جوابگوی آیندگان باشیم.

هاشمی با قدردانی از همه کسانی که حان خود را برای ایران فدا کردند به خصوص شهدای جنگ تحمیلی عنوان کرد: جزیره خارگ از شروع تا پایان جنگ حدود ۲۸۰۰ بار مورد هجوم بمبارن هوایی و موشکی دشمن قرار گرفت اما صادرات نفت ایران هیچ‌گاه قطع نشد. بنابرانی باید از کسانی که جان خود را به خاطر این مهم فدا کردند، قدردانی کرد و نام آنان را زنده نگاه داشت.

وی تصریح کرد: هیچ چیز مهمتر از نیروی انسانی کارآمد نیست. من خوشحالم که دانشگاه آزاد اسلامی در تمام این سال‌ها به این موضوع توجه کرده است. امروز ما یک میلیون و ششصد هزار صندلی برای دانشجویان مهیا کرده‌ایم و نقش این تلاش برای جامعه‌ای که می‌خواهد به سمت پیروزی برود، بسیار مهم است.

در ابتدای این مراسم، رئیس واحد خارگ با گرامیداشت روز دانشجو، از اعضای هیات موسس واحد خارگ و کاپیتان‌های نمونه فارغ‌التحصیل واحد خارگ و دانشجویان ممتاز تشکر کرد و گفت: امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ به عنوان واحد نمونه دریایی در سطح کشورهای منطقه شناخته شود.

دکتر حسین سهولی‌زاده اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در حال آماده سازی تمامی زیرساخت مهم و حیاتی این واحد در راستای تبدیل به قطب علوم دریایی کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ تصریح کرد: حمایت‌های همه‌جانبه مهندس یاسر هاشمی و جناب آقای دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی باعث رشد و شکوفایی این واحد دانشگاهی در یک سال اخیر شده است.

در ادامه این مراسم دکتر یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از حضور یاسر هاشمی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و قدردانی از حمایت‌ها و تلاش‌های فراوان دکتر میرزاده برای رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ به عنوان قطب تامین نیروی انسانی در شرکت‌های معتبر دریایی کشور و جهان شناخته شده است.

10101

کد خبر: 563748

وب گردی

وب گردی