تصویب ۱۱۰ طرح پژوهشی در حوزه علوم انسانی

دبیر کارگروه علوم انسانی و اجتماعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از تصویب ۱۱۰ طرح پژوهشی این حوزه از ابتدای فعالیت این کارگروه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد مومنیان، دبیر کارگروه علوم انسانی و اجتماعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فعالیت‌های این کارگروه گفت: کارگروه علوم انسانی متشکل از اساتید و اعضای هیات علمی برجسته دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است که هر کدام، عهده دار بررسی طرح‌های پژوهشی دارای ایده‌های مرتبط هستند.

او با بیان اینکه بررسی این طرح‌های پژوهشی براساس حوزه‌های الویت دار و با بهره گیری از تاکیدهای اسناد بالا دستی انجام می‌شود، گفت: رشته‌های مرتبط با علوم انسانی در مقایسه با دو دهه گذشته گسترش قابل توجهی یافته است. همچنین ظرفیت چشمگیری برای توسعه رشته‌های علوم انسانی در کشورمان وجود دارد، بطوری که روند رو به توسعه آن منجر به تخصصی شدن اغلب این رشته‌ها شده است.

مومنیان گفت: تا پایان شش ماهه اول امسال ۳۷۰ طرح به کارگروه ارسال شده است که از این تعداد ۱۱۰ طرح مصوب شده است. البته طرح‌های پژوهشی پس از بررسی اولیه توسط دبیر کارگروه از لحاظ تکمیل بودن فرم و سایر مدارک و مستندات مربوطه جهت تعیین اولویت در جلسات کارگروه که هر دوهفته یکبار تشکیل می‌شود، مورد بررسی قرار می گیرد.

او گفت: اگر طرح در حیطه عرصه‌های پژوهشی صندوق باشد، کارگروه (با توجه به رشته تخصصی) با استفاده از بانک داده داوری صندوق، داور تعیین کرده و دبیر کارگروه عهده‌دار پیگیری کسب نتیجه از داوران می شود.

مومنیان گفت: نتایج داوری در جلسه بعدی کارگروه مطرح و پس از بررسی نهایی تصویب یا رد می شوند. همچنین طرح‌های مورد بررسی پس از تصویب در کارگروه‌های تخصصی، در کمیته تخصصی نیز بررسی و رای نهایی صادر می شود.

او حمایت از طرح‌های پژوهشی بنیادی و کاربردی پژوهشگران را در کمک به پیش برد مرز‌های دانش و حل مسائل اساسی کشور بر اساس اولویت‌های علمی کشور در شاخه های مختلف علوم در چارچوب عرصه‌های اولویت داری که هر ساله توسط صندوق اعلام می شود، ضروری دانست.

10104

کد خبر: 563783

وب گردی

وب گردی