دوره صید میگو تمدید شد

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران، گفت: صید میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان تا اول دی تمدید شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت: فصل دوم صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان از سوم آبان آغاز شده است.

مختار آخوندی، با اشاره به اینکه صید میگوی در آبهای خلیج فارس همواره 45 روزه انجام می شود، دلیل این تمدید را کاهش زمان دریاروی صیادان به دلیل ایام محرم و اربعین اعلام کرد.

آخوندی گفت: مشخص کردن زمان اتمام صید میگو پس از اتمام گشتهای تحقیقاتی و بررسی میزان ذخایر میگوهای دریایی در آبهای استان باهمکاری مرکز تحقیقات علوم شیلاتی استان و اداره کل شیلات خوزستان مشخص می شود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: صید میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان هر سال طی دو فصل یکی همزمان با صید میگوی دریایی در آبهای بوشهر در مرداد و دیگری اوایل آبان انجام می شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: 250 فروند قایق و 480 فروند لنج صیادی هم اکنون در حال صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه در فصل نخست صید میگوی خوزستان در مرداد ماه 650 تن میگو دریایی صید شد، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با سال گذشته از افزایش 19 درصدی برخوردار بوده است.
از این میزان میگوی صید شده، 54 درصد از گونه میگوی سفید، 44 درصد از گونه میگوی ببری و دو درصد از گونه میگوی سرتیز است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: هر ساله به منظور بازسازی ذخایر میگوی آبهای خلیج فارس، تنها در زمان مشخص و تعیین شده ای به صیادان اجازه صید داده می شود.

آخوندی گفت : این امر در آبهای استانهای بوشهر، هرمزگان و خوزستان لحاظ می شود و در سال های اخیر تاثیر بسزایی در بازسازی ذخایر میگوهای دریایی داشته است.

به گفته وی، همواره زمان آغاز و اتمام صید میگو های دریایی که معمولاً 45 روزه است از سوی مرکز تحقیقات علوم شیلاتی یا پژوهشکده میگوی فعال در استان های جنوبی پس از گشت زنی های متعدد و ارزیابی ذخایر، اعلام می شود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: صیادان نیز با در نظر گرفتن زمان تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران اقدام به صید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از میگوهای دریایی صید شده به مصرف جامعه محلی استان های جنوبی و یا استان های همجوارشان می رسد.

آخوندی با بیان اینکه صادرات میگوهای دریایی به دلیل حجم کم آنها صورت نمی گیرد، بیان کرد: هر ساله صادرات میگوهای پرورشی در حجم انبوه انجام می شود که ارز آوری قابل توجهی را برای کشور نیز دارد.

401401

کد خبر: 563846

وب گردی

وب گردی