قائم مقام وزیر نیرو : ظرفیت تصفیه فاضلاب به 5میلیارد مترمکعب می رسد

قائم مقام وزیرنیرو، گفت: سالانه 29 میلیارد مترمکعب فاضلاب در کشور تولید و فقط 1.5 میلیارد مترمکعب آن تصفیه می شود که این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 5 میلیارد مترمکعب افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ستارمحمودی با اشاره به اینکه با توجه به کم آبی موجود در کشور باید از آب چندبار استفاده شود، افزود: با تصفیه فاضلاب براساس نیاز بخشهای مختلف و با رعایت استانداردها محیط زیستی می توان آب را چند استفاده و نیاز آبی کشور را از جمله درصنایع برطرف کرد.

وی، 2 میلیارد مترمکعب فاضلاب تولیدی کشور را مربوط به بخش خانگی در کشور دانست و تصریح کرد: محیط زیست و فضای سبز شهری نیز از محلهایی است که می توان نیاز آبی انها را با بازچرخانی فاضلاب برطرف کرد.

قائم مقام وزیر نیرو گفت : بیش از 2 میلیارد مترمکعب آب شیرین در بخش صنایع مصرف می شود که 400 میلیون مترمکعب آن سهم خنک کردن نیروگاه های برق است.

محمودی با اشاره به اینکه می توان با بکارگیری راهکارهای مناسب مصرف این حجم آب را کاهش داد ، افزود: استفاده از پساب در یکی از برجهای تولید برق نیروگاه برق همدان سبب کاهش 55 درصدی مصرف آب قابل شرب برداشتی از سفره های آب زیرزمینی در این بخش شده است.

وی استفاده از پساب در دیگر نیروگاه های کشور را امکان پذیر وعامل کمک به منابع آبی دانست وتصریح کرد: با سرمایه گذاری بیشتر وفراهم سازی شرایط می توان به جای آب شیرین از پساب استفاده کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به تامین 15 تا 20 درصدی برق کشور از انرژی برق آبی گفت: هم اکنون در کشور 11 هزار مگاوات برق از آب تولید می شود که البته در این روش آب مصرف نمی شود اما با انرژی تولیدی به صنعت برق کمک می کند.

401401

کد خبر: 563878

وب گردی

وب گردی