ورود دو رام قطار ساخت مهندسان ایرانی به مترو

با تلاش مهندسان ایرانی و پیگیری های مستمر مدیریت مهندسی و نقلیه ریلی شرکت بهره برداری مترو تهران، دو رام قطار بومی سازی شده به خط دو مترو تهران تحویل داده شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا صبح امروز مراسم رونمایی از دو رام قطار با طراحی داخلی مهندسان ایرانی در پایانه دردشت و با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران و مسئولان شرکت بهره برداری مترو تهران برگزار شد.

در این مراسم دکتر محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تبریک فرارسیدن ماه ربیع و روز هجرت پیامبر(ص) و ضمن قدردانی از تلاشهای مهندسان صنعت مترو برای تعمیر و بازگرداندن قطارهای خوابیده به چرخه حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: دو رام قطار 120 و 214 با استفاده از دانش مهندسان ایرانی و بومی شدن قطعات، اورهال و امروز به خط دو مترو تهران تحویل داده شد.

او با اشاره به اینکه این دو رام قطار با کیفیت بهتر از مشابه خارجی آن طراحی و ساخته شده است افزود: ‌از سال 90 تا سال 93 تعدادی از قطارهای مترو به دلیل نیاز به تعمیرات خوابیده بود اما در سال 94 هیچ قطاری به این تعداد افزوده نشد و در حال حاضر دو رام قطار از این قطارهای خوابیده با تعمیرات تخصصی به جمع قطارهای فعال در خطوط افزوده می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه نیازسنجی برای تعمیر قطارهای خوابیده در انبارها صورت گرفته است تاکیدکرد: تلاش براین است که 3 رام قطار دیگر تا پایان سال تعمیر شود و در خطوط مورد بهره برداری قرار گیرد.

105105

کد خبر: 563902

وب گردی

وب گردی