نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس: طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها، ایجاد زمینه برای فرار مغزهاست

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها موجب خواهد شد برخی از متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ناچار به دانشگاه‌های کشورهای خارج مهاجرت کرده که این امر زمینه‌ای برای فرار مغزها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر ضمن انتقاد از طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه ها گفت: طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها موجب خواهد شد برخی از متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ناچار به دانشگاه‌های کشورهای خارج مهاجرت کرده که این امر زمینه‌ای برای فرار مغزها ایجاد خواهد کرد.

حسن پور با تاکید براینکه همیشه حامی توسعه دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، افزود: مخالفت با گسترش دانشگاه آزاد اسلامی، مخالفت با علم و خردورزی است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به حمایت۲۴۲ نماینده مجلس از توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مصداق اصل 44 قانون اساسی است.

حسن پور، دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همیشه بیشترین حمایت را از دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌اند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از طرح وزارت علوم گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت توانمند دکتر میرزاده و با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان توانسته است با کاهش 10درصدی اتکا به شهریه، سهم بسزایی در ادامه تحصیل و رفاه حال دانشجویان و خانواده های آنان بردارد.

دکتر وحید خطیبی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر نیز با قدردانی از حمایت های نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه های اقتصاد دانش بنیان، توسعه تحصیلات تکمیلی به ایراد سخن پرداخت.

10101

کد خبر: 564035

وب گردی

وب گردی