فروش سینما هم تحت تاثیر چین قرار گرفت

فیلم چینی «سورپرایز: سفر به غرب» با فروش 17 میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای جهان در گیشه بین‌الملل شد.

به گزارش ایسکانیوز، این فیلم فانتزی و ماجراجویانه در حالی در اولین هفته اکران خود به فروش 17 میلیون دلاری دست یافت که می‌تواند تا تاریخ نهم ژانویه و آغاز اکران قسمت جدید فیلم «جنگ ستارگان» همچنان به فروش موفق خود در سینماهای چین ادامه دهد.

فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» این هفته همزمان با آمریکای شمالی در اکثر کشورهای دنیا اکران خود را آغاز می‌کند و سینمای چین تنها کشوری است که اکران این فیلم را در سال آینده میلادی و از نهم ژانویه آغاز می‌کند.

فیلم «بازی‌های بقا: مرغ مقلد2» که چند هفته‌ای پرفروش‌ترین فیلم گیشه خارجی بود، در هفته میلادی که گذشت 15/4 میلیون دلار از محل سینماهای 92 کشور جهان به دست آورد تا فروش خارجی و جهانی خود در چهارمین هفته نمایش به ترتیب به 320 و 564 میلیون دلار رساند.

انیمیشن «دایناسور خوب» که توزیع آن را کمپانی دیزنی اینترنشنال بر عهده دارد، در هفته‌ای گذشته 14/3 میلیون دلار از سینماهای 47 کشور جهان فروخت و مجموع فروش خود را در گیشه بین‌المللی به رقمی بالغ بر 78 میلیون دلار ارتقاء داد.

«شبح» بیست و چهارمین قسمت از سری فیلم‌های «جیمز باند» نیز 12/9 میلیون دلار از 94 کشور جهان به فروش‌اش اضافه کرد تا به امروز فروش خارجی و جهانی به ترتیب 629 و 820 میلیون دلار را رقم زده باشد.

اما فیلم «در قلب دریا» که این هفته صدرنشین گیشه سینمای آمریکای شمالی بود، در گیشه بین‌الملل نیز 12/6 میلیون دلار در 52 بازار خارجی فروخت و فروش خارجی‌اش را در اولین هفته‌های نمایش به 39/4 میلیون دلار افزایش داد.

همچنین فیلم فضایی «مریخی» با فروش 8/1 میلیون دلاری این هفته خود مجموع فروش خارجی‌اش را به بیش از 366 میلیون دلار رساند و «پل جاسوس‌ها» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» نیز تاکنون به مجموع فروش بین‌المللی بالغ بر 53 میلیون دلار دست یافته است.
503502

کد خبر: 564179

وب گردی

وب گردی