ایجاد مهدهای کودک‌ شبانه‌روزی در محله هرندی

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد داد برای آنکه کودکان محله هرندی کمتر دچار آسیب و مشکل شوند، مهدهای کودک‌ شبانه‌روزی در این محله ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فاطمه دانشور در نشست خبری که در خصوص رونمایی از اثر نهاد ملی حمایت از کودک برگزار شد، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم ساماندهی زنان کارتن‌خواب است، گفت: شهرداری این زنان را جمع‌آوری و به مرکز نگهداری شفق تحویل می‌دهد، اما برخی از این زنان، فرزندانی دارند که نمی‌توانند به این کمپ بیایند.

او با انتقاد از نبود مددکار اجتماعی در کمپ شفق، گفت: متاسفانه بر اساس پژوهشی که انجام شده، تنها ۲۵ درصد از مددکاران وزارت بهداشت، دانش تخصصی دارند و ۷۵ درصد افرادی که در پست‌های مختلف وزارت بهداشت مشغول به کار هستند، تحصیلات مرتبط با مددکاری اجتماعی ندارند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در خصوص اینکه وظیفه‌ای در قبال‌ فروش نوزادان ندارد، گفت: این نگاه درست نیست، زیرا اگر از همان ابتدا این کودکان شناسایی شده و به بهزیستی تحویل داده شوند، مشکلات کمتری پیش می‌آید.

دانشور با اشاره به مشکلات زنان کارتن‌خواب، گفت: برخی از این زنان همسر زندانی دارند و به دلیل نبود درآمد، مجبور به کارتن‌خوابی شده‌اند. پیش از سال ۷۷ انجمن حمایت از زندانیان، ردیف بودجه‌ای از دولت برای حمایت از زندانیان می‌گرفت که به کمیته امداد واگذار شد، اما این حمایت‌های حداقلی نمی‌تواند مشکلات خانواده زندانیان را حل کند.

او با اشاره به بحران مددکاری اجتماعی در کشور گفت: این مشکلات در تمام بخش‌ها وجود دارد. در شهرداری نیز چنین خلاءایی احساس می شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهایی که از منطقه ۱۲ داشته است، گفت: بسیاری از فرزندان این آسیب‌دیدگان، از تحصیل بازمانده و مشغول دستفروشی بوده‌اند.

دانشور با بیان اینکه چرا باید طرح حمایت از کودکان سال‌ها در مجلس معطل ماند، گفت: در حال حاضر کودکان بسیاری در کارخانجات آجرپزی کار می‌کنند اما یک بازرس از وزارت کار وضعیت آنها را مورد بازرسی قرار نداده است.

وی با انتقاد از سکوت سند برنامه ششم در خصوص کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی، گفت: این برنامه باید یک بار در مجلس مورد بازبینی قرار گیرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درخواست کرد: وزارت رفاه و تامین اجتماعی احیا شود.

10102

کد خبر: 564223

وب گردی

وب گردی