پاریس میزبان دانشجوی نجف آباد/ارائه مقاله حوزه مدیریت اجرایی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد نجف آباد در کنفرانس بین المللی تجارت، بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی مدیریت 2015 پاریس سخنرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شرافت پور دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد نجف آبادکه با ارائه مقاله ای تحت عنوان "Factors influencing interest to the purchase of luxury brands among consumers در این کنفرانس حضور یافته بود، راهکارهای افزایش فروش محصولات برند های معروف در حوزه کالاهای لوکس،خودرو و اشیاء زینتی را برای شرکت کنندگان بیان کرد و گفت: در انجام تحقیق خود به طور عمده، اثر وضعیت مصرف کننده که در بر گیرنده عوامل اجتماعی و عوامل شخصیتی می باشد را در راستای ایجاد نگرش به خرید محصول لوکس مورد بررسی قرار دادیم. نتایج این تحقیق نشان می دهد که وضعیت مصرف تاثیر منفی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات لوکس دارد. و به دلیل اینکه فقط اقشار پردرآمد توان خرید و مصرف محصولات لوکس را دارند، دیگر اقشار جامعه نسبت به این کالاها نگرش منفی پیدا می کنند. مصرف تجملی، پدیده ای نسبتاً عمومی محسوب می شود هرچند در کشورهای توسعه یافته فراگیرتر می باشد. می توان گفت مصرف تجملی در برخی از فرهنگ هایی که میل به ماده گرایی (ماتریالیسم) دارند، معمول تر می باشد. نتایج تحقیق ما نشان داد بین مصرف کالاهای لوکس و محیط سیاسی، تکنولوژیکی، فرهنگی و اقتصادی کشورها رابطه وجود دارد. به گونه ای که کشور های دارای ایدئولوژی معنویت گرا کمتر میل به مصرف کالاهای تجملی و گران قیمت دارند.

لازم به ذکر است کنفرانس بین المللی تجارت، بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی مدیریت از 25 تا 26 نوامبر سال جاری در پاریس به میزبانی مشترک دانشگاه تجارت پاریس و دانشگاه کبک کانادا برگزار شد. در این کنفرانس 32 نفر از برجسته ترین پژوهشگران کشور های ایران، کانادا، استرالیا، روسیه، امریکا، انگلستان، فرانسه ، لهستان، طی دو روز به سخنرانی پرداختند، که سخنرانی دانشجوی واحد نجف آباد به دلیل داشتن اعتبار علمی و تحقیقاتی بالا و قرار گرفتن در رتبه ششم مقالات ارائه شده در نوبت صبح روز اول کنفرانس ارائه شد.

10101

کد خبر: 564319

وب گردی

وب گردی