معاون سازمان سما: ثبت نام آموزشکده ها تا 15 بهمن ماه ادامه دارد/هوشمندسازی کامل مدارس در آینده ای نه چندان دور

نشست خبری معاونت سما تهران با حضور علیرضا آزادبر معاون سازمان سما در امور آموزشکده ها و مدارس و اسماعیل زاده مدیر کل مدارس استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، آزادبر در ابتدای این نشست گفت: هدف از ایجاد مدارس سما کمک به آموزش و پرورش بود که دانشگاه آزاد اسلامی با این اقدام دست یاری آموزش و پرورش را فشرد.

او در ادامه گفت: مدارس سازمان سما از سال 71 شروع به کار کردند و در حال حاضر در استان تهران 17 مدرسه و حدود 3000 نفر دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

او در ادامه با بیان اینکه وجود خلاء کاردان و افراد مهارت محور در آموزش عالی وجود داشت، گفت: با هدف تربیت کاردان ها و دانشجویان مهارت محور به حوزه آموزشکده ها ورود کردیم و از سال 82 آموزشکده های سما را راه اندازی کردیم. در حال حاضر 11 آموزشکده و حدود 21 هزار نفر دانشجو در این آموزشکده ها مشغول به تحصیل هستند.

آزادبر اضافه کرد: در این آموزشکده ها فقط رشته های فنی تدریس می شود زیرا هدفمان وارد کردن افراد آچار به دست و مهارت محور به جامعه است.

وی در ادامه در تشریح اهداف مدارس سما گفت: اولین هدف گذاری ما در تربیت دانش آموزان، جسم و جان سالم دانش آموزان است. برای این منظور هم طرح سلامت را در مدارس سما اجرا کردیم. در این طرح تک تک دانش آموزان مورد معاینات چشم پزشک، دندان پزشک و مشاور قرار می گیرند که این طرح با استقبال خانواده ها روبرو شد.

او با بیان اینکه طرح مدارس ورزش در سازمان سما اجرا شده است گفت: علاوه بر سیاست گذاری های آموزش و پرورش در حوزه آموزشی در سه بخش زبان، کامپیوتر و پژوهشی هم برای دانش آموزان برنامه هایی برگزار می کنیم.

آزادبر در ادامه با اشاره به غرفه دانش آموزی سما در نمایشگاه پژوهش و فناوری گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان به نمایش گذاشته شده است اگر چه این طرحها، طرح های کوچکی به شمار می آیند اما مطمئن باشید آینده کشور با حمایت از این طرح ها ساخته می شود.

معاون سازمان سما در ادامه به رعایت و اجرای اصول و احکام دینی اشاره کرد و گفت: همچنین هدفی که ما در سازمان سمای تهران دنبال می کنیم این است که یک حرفه، شغل و یا هنری را حتما به دانش آموزان آموزش دهیم و این کار را با ایجاد کارگاه مهارت که فقط یک حرفه در طول هر سال برای هر دانش آموز برگزار می شود انجام خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به هوشمند سازی مدارس سمای تهران در آینده ای نه چندان دور گفت: برای این کار در مرحله سوم یا چهارم هستیم البته اعتقاد داریم که در کنار وسایل و آموزش الکترونیکی برای دانش آموزان باید آنها را با مشاهده هم آشنا کنیم.

آزادبر افزود: در بخش دانشجویی هم هدفمان آموزش تکنسین های ماهر است که عمده مشکل کشور هم در همین بخش است. برای همین موضوع باید بخش ارتباط با صنعت دانشگاهها فعال شود و ما هم سعی کردیم این موضوع را مرتفع کنیم.

معاون سازمان سما ادامه داد: ثبت نام در آموزشکده های سازمان سما آغاز شده است و تا 15 بهمن ماه از طریق سایت azmoon.org ادامه خواهد داشت. همچنین در صورت باز نبودن سایت متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز سما نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

10101

کد خبر: 564328

وب گردی

وب گردی