دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در هفته پژوهش/ تولید 305 مقاله ISI و تالیف  و ترجمه 70 جلد کتاب

برگزاری هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام همراه با برنامه های متنوعی شامل برنامه "دانشگاه با درب های باز" و مراجعه 60 نفر از دانش آموزان دختر و 60 نفر از دانش آموزان پسر شهر ایلام و بازدید از بخش های مختلف شامل آزمایشگاه های تحقیقاتی، کارگاه های آموزشی، کتابخانه های مرجع و مرکزی و همچنین از مرکز رشد و آشنایی با دستاوردهای پژوهشی، علمی و تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به همراه بود.

به گزارش ایسکانیوز، در هفته پژوهش انجمن های علمی دانشگاه با برگزاری نشست های علمی و بحث و بررسی و نقد فرآورده های علمی اعضای هیئت علمی به غنای برنامه های این هفته افزودند.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی – پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اشاره کرد و گفت : برپایی دو غرفه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان شامل دستاوردهای علمی پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و باشگاه پژوهشگران جوان و غرفه دستاوردهای فن بازان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از اقدامات این هفته است.

شهرام مامی معرفی پژوهشگر برتر دانشگاه به ستاد نکوداشت پژوهشگر برتر استان با حضور استاندار و مقامات استان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی به عملکرد بخش های مختلف حوزه پژوهش پرداخت و گفت: در بخش تألیفات تا کنون 70 جلد کتاب توسط اعضای هیئت علمی تألیف و ترجمه شده است که از این تعداد 8 مورد مربوط به سال گذشته است .

وی گفت: تعداد مقالات تولید شده توسط اعضای هیئت علمی، دانشجویان و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان305 مقاله ISI است که از این تعداد 60 مورد مربوط به سال گذشته است.

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: در بخش مقالات خارجی معتبر نیز 35 مورد در سال گذشته تولید شده است و مقالات ارائه شده در همایش های بین المللی نیز 82 مورد بوده است.

دکتر مامی به طرح های پژوهشی واحد ایلام اشاره کرد و گفت: در سال 94 یازده طرح پژوهشی خاتمه یافته است و تعداد 23 طرح پژوهشی نیز در دست اقدام است.

وی گفت: در راستای ترویج علم و کمک به توسعه استان تا کنون پیش از 40 همایش ملی، منطقه ای و استانی اجرا گردیده است که در سال گذشته به صورت مشارکتی در چهار همایش ملی و منطقه ای همکاری شده است.

وی به عملکرد باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد ایلام اشاره کرد و گفت: این باشگاه مأوایی برای طالبان علم و دانش است و ضمن تسهیل در اجرای طرح های پژوهشی، ثبت اختراعات، پرورش ایده های خلاق، کمک به انتشار کتب دانشجویی و شرکت در جشنواره های علمی بیش از 105 مقاله ISI ، 27 مورد علمی پژوهشی، 14 مورد مقالات در همایش های ملی و بین المللی از اقدامات موثر این باشگاه در ایلام است.

وی گفت: از اقدامات خوب باشگاه پژوهشگران واحد ایلام در یکسال گذشته حرکت در جهت تشوق و تأسیس و حمایت از تیمهای رباتیک بوده است که می توان به کسب مقام چهارم در مسابقات ملی رباتیک در لیگ مسیریاب ویژه اشاره کرد.

وی گفت: در راستای مشارکت بهتر و بیشتر دانشجویان در تصمیم گیری دانشگاه و حمایت از خلاقیت های آنها تا کنون 8 انجمن علمی تشکیل که این انجمن ها با برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، مسابقات اسکیس و ماکت سازی، همچنین با برگزاری کارگاه هایی از جمله نحوه نگارش پروپزال، تجزیه مولکولهای شیمیایی و کارگاه های نرم افزاری حوزه کامپیوتر اقدام شده است.

برگزاری سلسله نشست های علمی و بازدید از مراکز علمی پژوهشی و تحقیقاتی توسط انجمن ما در سال گذشته صورت گرفته است.

10101

کد خبر: 564330

وب گردی

وب گردی