انتقاد رییس دانشگاه امام صادق از مجوز ندادن به رشته ها به دلیل بومی سازی علوم انسانی

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با انتقاد از برخی رویه ها در مسیر تحول علوم انسانی گفت: اینکه همه رشته ها را به دلیل بومی سازی متوقف کنیم واقع بینانه نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی کنی با اشاره به چگونگی اجرای برنامه تحول در علوم انسانی گفت: به اعتقاد من در این حوزه هنوز خیلی کارهای دیگر مانده که به عنوان مقدمه باید انجام شود.

او با بیان اینکه انتظار نتیجه زود هنگام در ایجاد تحول در علوم انسانی انتظار غیر واقعی است، گفت: به نظر می آید تجربیاتی که دراین زمینه در کشور وجود دارد، علاوه بر اینکه کافی نیست، صحیح هم جمع آوری نشده است.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: به نظر می‌آید در این حوزه باید متمرکز کار کرد و از افراد و اساتیدی که در این زمینه کار کرده اند به صورت گسترده استفاده کرد.

حجت الاسلام مهدوی کنی گفت: اینکه ما همه رشته را متوقف کرده ایم و همه فعالیت ها معطوف به این شده که بحث بومی سازی علوم انسانی به جایی برسد، تا مجوز رشته ها داده شود، به نظر می آید نگاه واقع بینانه‌ای نیست.

او گفت: باید کار اجرا را از بخشی از دروس و حوزه‌‌هایی که محتوای تولید شده دارند و همچنین دانشگاه‌هایی که ظرفیت داشته و علاقمند هستند، آغاز کرد.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: باید اساتید را در یک جا به صورت متمرکز جمع کرد زیرا امکان استفاده از اساتید پراکنده چندان ممکن نیست.

او گفت: لذا به نظر می‌آید، واقعه بینانه‌تر این است که متحول کردن علوم انسانی مرحله به مرحله اجرا شود دراین صورت زودتر به نتیجه می رسد، تا اینکه اقدامات فراگیر در موضوع رشته‌ها، همه واحدها و همه دانشگاه‌ها انجام گیرد. این امر کمی دور از امکان وقوع و انجام است.

20102

کد خبر: 564699

وب گردی

وب گردی