«جوجه اردک زشت» به سینما می رود

چین و دانمارک فیلم سینمایی را درباره «هانس کریستین اندرسن» راهی پرده نقره‌ای می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکرین دیلی داستان‌های هانس کریستین اندرسن نویسنده دانمارکی خالق قصه‌های ماندگاری چون «جوجه اردک زشت»، «بندانگشتی» و «دختر کبریت فروش»، دستمایه ساخت فیلمی با همکاری کمپانی‌های دانمارکی و چینی می‌شود.

کمپانی فیلمسازی «زنتروپا»ی دانمارک در کنار «شنگوی مدیا» و «جتاوانا اینترتینمنت» قرار گرفته تا «بهترین دوستم اندرسن» را تولید کند.

«شانگهای مدیا» متعلق به «شو هوان» فیلمنامه‌نویس مشهور چینی است که فیلم‌های پرفروشی چون «گمشده در هنگ‌کنگ» و «گمشده در تایلند» را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد. این دو فیلم در زمان اکران، رتبه دوم و چهارم را در گیشه سینماهای چین کسب کردند.

«بهترین دوستم اندرسن» برای گروه سنی نوجوان و مخاطب خانوادگی ساخته می‌شود. این پروژه در شهر اودنسه دانمارک زادگاه مشهورترین نویسنده ادبیات کودک اروپا فیلمبرداری می‌شود.

شروع فیلمبرداری از آگوست 2016 خواهد بود و سینماهای چین و دیگر کشورهای جهان از سال 2017 میزبان این فیلم خواهند بود.

هانس کریستین اندرسن اوین داستان‌هایش برای کودکان را در سال 1835 منتشر کرد. علاقه و تشویق مردم سبب دلگرمی اندرسن بود؛ به طوری که تا پایان عمر نزدیک به 157 قصه و داستان، هشت رمان، 800 قطعه شعر، چهار زندگی‌نامه، چند سفرنامه و تعداد بی‌شماری طراحی و کاردستی به شکل کاغذ و برش خلق کرد.

آثار اندرسن سرشار از واقعیت‌های زندگی هستند. پایه‌ بسیاری از آثار او، قصه‌ها و افسانه‌های عامیانه‌اند؛ اما این قصه‌ها و افسانه‌ها را چنان بازآفرینی کرده است که شکلی نو یافته‌اند. نویسندگان بسیاری از روش او در داستان‌نویسی و بازآفرینی افسانه‌های عامیانه پیروی کردند و راه او را ادامه دادند.

قصه‌ها و داستان‌های اندرسن به 150 زبان‌ دنیا ترجمه شده‌اند و بسیاری از آن‌ها چون «بلبل»، «دخترک کبریت‌فروش»، «جوجه اردک‌ زشت»، «درخت صنوبر»، «لباس نو امپراتور» و «پری دریایی کوچک» جهانی و جاودانه شده‌اند.

دوستداران اندرسن برای بزرگداشت تلاش او در راه ادبیات کودکان و نوجوانان، جایزه‌ای جهانی به نام «هانس کریستین اندرسن» بنیاد نهاده‌اند که هر دو سال یک‌بار به بهترین نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودکان و نوجوانان اعطا می‌شود.

این جایزه‌ که به «نوبل کوچک» معروف است، معتبرترین جایزه‌ ادبی و هنری در حوزه‌ ادبیات کودکان است که از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می‌شود.

502502

کد خبر: 564726

وب گردی

وب گردی