طرح تفکیک وظایف کمیته امداد و بهزیستی علمی نیست

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه طرح تفکیک وظایف امداد و بهزیستی از نظر علمی درست نیست از بررسی تخصصی این طرح در کارگروه های مجلس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بند پی گفت: از چند ماه قبل نمایندگان مجلس طرحی برای تفکیک وظایف نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی ارائه کردند بطوریکه قرر است براساس این طرح وظایف هر دستگاه مشخص شود.

او با اشاره به اینکه این طرح در دستور بررسی قرار دارد ، گفت: تا کنون یک جلسه در کمیسون بهداشت و درمان مجلس در این خصوص تشکیل شده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، بسته خدمتی بهزیستی حمایتی و اجتماعی است بنابراین تفکیک به لحاظ علمی و تخصصی این طرح درست نیست و قرار است در کار گروه تخصصی در مجلی مورد بررسی قرار گیرد.

محسنی بندپی همچنین درمورد اشتغال مددجویان نیز گفت: براساس اطلاعات بانک اشتغال طی ۸ ماه امسال ۲۴ هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شده که حدود دو سوم این شغلها برای معلولان بوده است.

او از راه اندازی سامانه ای برای ثبت مشخصات کامل معلولان و نیازهای آنها خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه مشخص می شود که هر معلول به چه وسایل توانبخشی و خدماتی نیاز دارد و در این صورت به راحتی می توانیم با تامین اعتبارات لازم، وسایل توانبخشی این افراد را ارائه خواهیم کرد.

20102

کد خبر: 564734

وب گردی

وب گردی