اخبار جدید رئیس سازمان امور اراضی کشور از پرونده  پدیده شاندیز

رئیس سازمان امور اراضی کشور، از روند اجرای قانون در پرونده های تخلفات ساخت و ساز در منطقه حیران، پروژه پردیسبان در استان قزوین ، پدیده شاندیز و روستای محمودیه شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ قباد افشار در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران امور اراضی کشور درباره روند مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران، گفت: در این منطقه حدود 350 واحد ویلا ساخت و ساز شده است که ارزیابی ها نشان می دهد صد واحد آن غیرمجاز و حتی خارج از طرح هادی روستای ساخت و ساز شده است بنابراین پس از بررسی دقیق شرایط ساخت و ساز این واحدها مشخص شد صد مورد از آنها غیرمجاز است که تاکنون برای بیش از 50 واحد از آنها پرونده قضایی تشکیل و برای رسیدگی به محاکم ارجاع شده است.

وی،افزود: تاکنون 24 واحد از ویلاهای غیرمجاز در منطقه حیران تخریب شده و بقیه نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور، همچنین درباره پرونده پدیده شاندیز، گفت: این پرونده در شورای امنیت ملی در دست بررسی و براساس آخرین تصمیمات قرار است بخشی از ساخت و سازها را که در اراضی کشاورزی انجام شده است با موارد قانونی تطبیق دهند و در صورت تایید این ساخت و سازها با موارد قانونی از آنجا که بحث حفظ سرمایه های ملی و مردم در میان است این ساخت و سازها باقی بماند، اما بخش دیگری از اراضی که در آنها هنوز ساخت و سازی صورت نگرفته است براساس قوانین امور اراضی کشور به صورت کشاورزی و فضای سبز باقی می ماند. براساس برآوردها از 45 هکتار تصرف اراضی کشاورزی کمتر از 30 هکتار آن ساخت و ساز شده است که بقیه آزادسازی می شود.

افشار، درباره روند اجرای پروژه پردیسبان در استان قزوین،گفت: سازمان امور اراضی کشور از همان ابتدا از اجرای طرح و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی جلوگیری کرد، بنابراین طرح پردیسبان به طور کل اجرا نشد.

وی، با اشاره به اینکه پرونده روستای محمودیه شهرستان دماوند در دادستانی کشور در مرحله رسیدگی مجدد قرار دارد، گفت: این پرونده به مسیر اصلی و قانونی خود بازگشته است و همچنان از نظر ما این منطقه روستا نیست بنابراین براساس قانون با هرگونه ساخت و ساز جدید در این منطقه برخورد کردیم و هفته گذشته نیز تخریب ساخت و ساز انجام شده است.

401401

کد خبر: 564767

وب گردی

وب گردی