تشریح فعالیت های مرکز فیزیک پلاسما/قرآن نویس: ایجاد ارتباطات بین المللی گامی در راستای رشد علمی کشور است

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر بخواهیم در زمینه های علمی و پژوهشی رشد خوبی داشته باشیم باید ارتباطات بین المللی خود را قوی تر کنیم که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا گام برداشته است.

به گزارش ایسکانیوز، محمود قرآن نویس، ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به پژوهشگران و محققین کشور گفت: فعالیت های مرکز فیزیک پلاسما را می توان به دو بخش داخلی و مشترک با کشورهای خارجی تقسیم کرد، که خوشبختانه در هر دو گروه فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: از جمله فعالیت های مشترک خارجی می توان به پروژه گداخت هسته ای با کشور ژاپن، پروژه سلول های خورشیدی با کشور آلمان، همکاری در پروژه تولید برق با استفاده از روش گداخت هسته ای(ITER) ، پروژه گداخت هسته ای با لیزر و تولید سوخت جدید و ... اشاره کرد.

قرآن نویس با اشاره به همکاری واحد علوم و تحقیقات با کشورهای مطرح دنیا در اجرای پروژه ایتر (ITER) گفت: این راکتور که قرار است در کشور فرانسه راه اندازی شود، 300 ثانیه با 300 مگا وات برق تولید خواهد کرد و در صورت موفقیت در این پروژه راکتورهای تجاری ساخته خواهد شد.

رئیس مرکز فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمام پروژه های گداخت هسته ای انجام شده زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی IAEA است، گفت: مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما نیز دو قرارداد با آژانس به امضا رسانده است.

وی اظهار داشت: همچنین بدنبال آن هستیم تا در زمینه تولید انرژی پاک هسته ای از طریق گداخت بتوانیم اسم ایران را به عنوان عضو اصلی قید کنیم.

قرآن نویس به فعالیت های داخلی مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: همچنین مرکز فیزیک پلاسما در زمینه کاربرد بیو مدیکال پلاسما در تسریع ترمیم زخم‌های دیابتیک، درمان عفونت و ترمیم بافتی این زخم‌ها، کارگیری روش‌های نوین دارورسانی، استریلیزه کردن مواد غذایی، امحاء زباله از طریق پلاسما و... فعالیت می کند.

وی در خصوص تسریع ترمیم زخم‌های دیابتیک، گفت: با بیمارستان شریعتی به منظور انجام مراحل درمانی بر روی بیماران دیابتی قراردادی منعقد شده است.

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات به اهداف این مرکز اشاره کرد و افزود: مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دو هدف کلی را دنبال می کند که شامل تحقیقات در زمینه فناوری های هسته ای همگام با دنیا و انجام تحقیقات صنعتی، کاربردی و پزشکی پیشرفته در فیزیک پلاسما است.

وی با بیان اینکه دکتر میرزاده همواره ما را در انجام فعالیت های پژوهشی حمایت کرده است، گفت: دکتر میرزاده فردی آکادمیک و علمی است که بر صنعتی شدن فعالیت های پژوهشی تاکید دارد.

قرآن نویس در پایان اظهار داشت: اگر بخواهیم در زمینه های علمی و پژوهشی رشد خوبی داشته باشیم باید ارتباطات بین المللی خود را قوی تر کنیم که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا گام برداشته است.

20101

کد خبر: 564875

وب گردی

وب گردی