لاریجانی خبر داد: تدوین برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت و نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی گفت: در فضای فعلی نیاز کشور و توجه جهانی به مباحث اخلاقی در کلیه زمینه ها،‌ مباحث مختلفی در حوزه اخلاق پزشکی در دست پیگیری است و نتایج آن در آینده ای نه چندان دور در کشور هویدا خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ باقر لاریجانی در دومین نشست شورای عالی اخلاق پزشکی کشور، با اشاره به اهمیت روزافزون مباحث اخلاقی در کلیه حوزه ها گفت: امروزه توجه زیادی به مباحث اخلاق پزشکی می شود و شورای عالی اخلاق پزشکی باید با رصد نیازها و مباحث مبتلا به جامعه برای دستیابی به فضایی اخلاقی در نظام سلامت کشور برنامه ریزی کند.

لاریجانی با بیان فعالیتهای انجام شده در دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی، اضافه کرد: بی شک حوزه اخلاق پزشکی در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای جهان با چالش هایی روبرو است که در قالب پروژه های مختلف در دست بررسی است و اقداماتی نیز تاکنون در این زمینه صورت گرفته است.

نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی تدوین برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور را یکی از اقدامات کلیدی در دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی دانست و گفت: کارگاه‌های متعددی جهت تدوین این برنامه برگزار شده و کارگروه‌های مختلفی نیز در خصوص مباحث مختلف این سند تشکیل شده است.

دکتر لاریجانی افزود: برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور به عنوان سندی ملی در حوزه اخلاق، نقشه راهی روشن را پیش روی پژوهشگران این حوزه و دست اندرکاران نظام سلامت کشور قرار خواهد داد و بی شک با تعهد و همکاری کلیه افراد نتایج آن در آینده ای نزدیک قابل مشاهده خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای آموزش اخلاق پزشکی، اظهار داشت: لازم است با برنامه ای مناسب متخصصین اخلاق پزشکی در کلیه مقاطع تربیت شوند و با بهره گیری از خدمات ایشان در جایگاههای مختلف زمینه های اعتلای اخلاق حرفه ای در نظام سلامت فراهم آید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی در بهمن ماه گفت:این کنگره یکی از بزرگترین گردهمایی های تخصصی حوزه اخلاق پزشکی است که بر مشارکت جدی کلیه دست اندرکاران حوزه اخلاق پزشکی تاکید می کند.

گفتنی است، دومین نشست شورای عالی اخلاق پزشکی کشور در روز یکشنبه هفته گذشته برگزار و مباحث مرتبط با تغییرات آتی در زمینه آموزش اخلاق پزشکی، گسترش فلوشیپ های تخصصی در زمینه اخلاق پزشکی در بین صاحبنظران رشته های مختلف علمی کشور و حوادث اخیر در زمینه ارائه خدمات بحث و تصمیماتی اتخاذ شد.

۲۰۲۰

کد خبر: 564920

وب گردی

وب گردی