شناسایی جد مشترک پرندگان در آمریکای جنوبی

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، پرنده‌های امروزی- از عقاب های تیزپرواز تا مرغ‌های زرین پر کوچک- همگی یک نیای مشترک دارند که حدود 95 میلیون سال پیش در آمریکای جنوبی می‌زیسته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، وقتی یک ستاره دنباله‌دار حدود 66 میلیون سال پیش به Yucatan Peninsula برخورد کرد موجب مرگ دایناسورهای غیرپرنده شد اما پرنده‌های امروزی در آمریکای جنوبی زنده ماندند و به سرعت منتشر شدند. این پرنده‌ها از طریق پل‌های زمینی به بخش‌های دیگر جهان نقل مکان کردند و در طول دوره یخبندان تنوع آنها افزایش پیدا کرد.

در این مطالعه جدید که در دانشگاه پرنده‌شناسی موزه تاریخ طبیعی آمریکا در شهر نیوریورک انجام شده، محققان به دنبال یافتن اطلاعاتی از تازه‌ترین جد پرنده‌های امروزی بودند. اظهارات متنوعی در خصوص عنوان قدمت احتمالی تکامل پرنده‌ها از سوی دیگر محققان مطرح شده بود که دامنه وسیعی از 72 تا 170 میلیون سال پیش را در بر می‌گرفت.

پرنده‌های امروزی از نظر غنای گونه‌ای و پراکنش جهانی پرتنوع‌ترین گروه از مهره‌داران خشکی زی محسوب می‌شوند، اما ما هنوز از تاریخچه تکاملی بزرگ مقیاس آنها درک کاملی نداریم. بیش از 10 هزار گونه پرنده در زمین زندگی میکنند در حالی که تعداد گونه‌های پستانداران چیزی در حدود پنج هزار گونه تخمین زده شده است.

۲۰۲۰

کد خبر: 564955

وب گردی

وب گردی