سن ۱۵ ماهگی تا ۲ سالگی بهترین زمان برای کاشت حلزون شنوایی است

وزیر علوم و رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی با بیان اینکه سن ۱۵ ماهگی تا ۲ سالگی بهترین زمان برای کاشت حلزون شنوایی است، گفت: در سال ۱۳۷۰، اولین کاشت حلزون شنوایی در کشور انجام شد و در این فاصله بیش از ۸ هزار کاشت حلزون داشته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، محمد فرهادی در همایش ربع قرن تلاش و پیشرفت در حوزه کاشت حلزون شنوایی با ارائه گزارشی از تاریخچه کاشت حلزون در ایران اظهار کرد: تلاش برای کاشت حلزون شنوایی را در یک اتاق یک متر در یک متر آغاز کردیم و در سال ۱۳۷۰، اولین کاشت حلزون شنوایی در کشور انجام شد و در این فاصله بیش از ۸ هزار کاشت حلزون داشته‌ایم.

وزیر علوم در ادامه گفت: ایران در زمره اولین کشورهایی است که در جهان کاشت حلزون شنوایی در آن انجام شد وامروز با سایر کشور‌ها تحقیقات مشترکی در این زمینه انجام می‌دهیم و در حالی که با سه مرکز در کشور کار خود را آغاز کردیم، در حال حاضر ۱۱ مرکز کاشت حلزون شنوایی در ایران به فعالیت مشغول هستند.

فرهادی با اشاره به اینکه سن ۱۵ ماهگی تا ۲ سالگی بهترین زمان برای کاشت حلزون شنوایی است، گفت: امروز نقص شنوایی نوزادان با روش غربال‌گری نیمه اجباری، در‌‌ همان شش ماهه اول تولد معلوم می‌شود و این امر سبب می‌شود تا ما زمان طلایی درمان را از دست ندهیم.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه این همایش درایام هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه با تلاش متخصصان مهندسی پزشکی کشورمان، قسمت خارجی پروتز شنوایی که مکمل حلزون شنوایی است نیز در ایران ساخته می‌شود.

او گفت: کاشت حلزون شنوایی یک سیستم تکنولوژی پیشرفته و هایتک می‌باشد و قیمت اصلی آن بسیار بالاست ولی با همت دولت و مجلس، این سیستم با قیمت بسیار نازلی به اشخاص تحویل داده می‌شود.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی در خاتمه از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خیرین حوزه سلامت و کسانی که با دادن اعتبارات هزینه کاشت حلزون شنوایی را به مقدار بسیار زیادی کاهش داده‌اند و همچنین شرکت‌هایی که به واردات سیستم‌های مورد نیاز کاشت حلزون اقدام کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

گفتنی است در این همایش تعداد زیادی ازبیماران ناشنوایی که توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عمل کاشت حلزون شنوایی بر روی آنان انجام گرفته است، از او قدردانی کردند.

20102

کد خبر: 565026

وب گردی

وب گردی