دانشجویان طرفدار کردها با پلیس ترکیه در آنکارا درگیر شد

دانشجویان طرفدار کردهای ترکیه که تلاش داشتند در پایتخت این کشور به سمت کاخ ریاست جمهوری راهپیمایی کنند با نیروهای پلیس درگیر شده و به سوی آنها سنگ و مواد محترقه پرتاب کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها دانشجوی دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا قصد داشتند بنری در محل کاخ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شهر آنکارا نصب کنند که بر روی آننوشته شده بود: مردم کرد شما تنها نیستید.

پیش از آغاز تظاهرات نیروهای پلیس ترکیه در مقابل دروازه های دانشگاه جلوی معترضان را گرفتند و این اقدام موجب درگیری میان دانشجویان و نیروهای پلیس شده و دانشجویان به سوی نیروهای پلیس سنگ و اشیا دیگر از جمله مواد محترقه پرتاب کردند.

همچنین نیروهای پلیس در شهر آنکارا علیه دانشجویان تظاهرکننده به گاز اشک‌آور و ماشین آب پاش متوسل شدند. خبرگزاری دوغان اعلام کرد که در جریان این تظاهرات شش تن شامل دو زن به دست پلیس ترکیه دستگیر شدند.

تنش‌ها در ترکیه به دنبال عملیات‌های گسترده نیروهای امنیتی این کشور علیه کردها در جنوب شرق ترکیه بالا گرفته است. ظهر روز پنجشنبه پلیس ترکیه اعلام کرد 25 تن از اعضای پ.ک.ک را کشته است.

302

کد خبر: 565076

وب گردی

وب گردی