ریزش کوه در آزادراه خرم‌آباد-پل‌زال/شاهراه ترانزیتی جنوب مسدود شد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهر سازی استان لرستان از مسدود شدن محور آزاد راه پل زال- خرم آباد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر صحبت اله بزرگزاده گفت: ریزش کوه ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه در کیلومتر ۴۰ محور آزاد راه پل زال - خرم آباد لاین جنوب به شمال موجب بسته شدن این محور شد.

او افزود: نیروهای راهداری به محل اعزام شده و در تلاش هستند تا این محور را بازگشایی کنند و تردد به حالت اولیه باز گردد.

او گفت: محور آزاد راه پل زال – خرم آباد از مهمترین محورهای تردد مردم و بارهای ترافیکی از جنوب به شمال کشور است.

بزرگزاده با بیان این که خوشبختانه ریزش کوه هیچ تلفات جانی و مالی نداشته است افزود: امکان رفت و آمد خودروها در این محور به علت سنگینی ریزش کوه امکان پذیر نیست و از رانندگان می خواهیم به علت کوهستانی بودن محورهای مواصلاتی استان با احتیاط رانندگی کرده و از سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهر سازی استان لرستان گفت: هم اکنون راهداری با تجهیزات کامل در حال بازگشایی این محور بوده و قرار است تا یک ساعت دیگر این راه باز شود ولی تا زمان بازگشایی این محور، مسیر تردد از جاده اندیمشک - پلدختر انجام می شود.

بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد - پل زال از محدوده مستعد زمین لغزش عبور کرده است تا در شرایط مختلف به ویژه در بارندگیها به دلیل جنس خاک منطقه احتمال ریزش صخره های منطقه بالا برود و این امر طی یکسال گذشته حوادث مختلفی را به همراه داشته که این حوادث محور ترانزیتی شمال - جنوب را مسدود کرده است.

بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد - پل زال به طول ۱۰۴ کیلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی احداث شده است.

آزادراه خرم آباد - پل زال دارای حدود ۲۶ کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره ای است و برای ساخت این آزاد راه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب عملیات کوه بری انجام شده است.

این آزادراه دارای نزدیک به ۲۸ تونل بوده و تونل «گندمکار» بزرگترین تونل این مسیر است که بیش از دو هزار و ۳۰۰ متر طول دارد.

105105

کد خبر: 565107

وب گردی

وب گردی