کاهش 23 درصدی تاخیر اتوبوس های شرکت واحد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: در قالب همایش‌های سفیران پیشتاز «خط سفید»، 52 هزار تاکسیران آموزش های ترافیکی را فرا گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، میثم مظفر در جلسه شورای فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که ناوگان تاکسیرانی پایتخت با 80 هزار دستگاه تاکسی و 104 هزار تاکسیران، از سهم 22 درصدی در حمل و نقل شهری تهران برخوردار است، گفت: نقش رفتارهای ترافیکی تاکسیرانان، الگوپذیری سایر رانندگان از آنها و ظرفیت تبلیغی و ترویجی ناوگان تاکسیرانی، تأثیر به سزایی در ترافیک دارند.

او با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی، نقش متمایز، مهم و مؤثری در ایجاد رفتارهای پایدار ترافیکی دارد، گفت: در این راستا، نسبت به تشکیل یک ستاد اجرایی در قالب سه کمیته فنی و مهندسی، فرهنگی و آموزشی و نیز تبلیغات و اطلاع رسانی در سازمان تاکسیرانی و تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح «خط سفید» در حوزه تاکسیرانی اقدام شده است.

او با تأکید بر این که با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک و شهرداری های مناطق 22 گانه، نسبت به تصحیح مسیرهای تاکسیرانی، اصلاح خط کشی ها در خطوط و پایانه ها، ایجاد علائم، نصب سرپناه و دیگر اقدامات سخت افزاری اقدام شده، گفت: علاوه بر این، در قالب همایش های سفیران پیشتاز «خط سفید»، 52 هزار تاکسیران آموزش های ترافیکی را فرا گرفتند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از تاکسی به عنوان عنصری کلیدی در تغییر فرهنگ ترافیک نام برد و با اعلام این که احترام به «خط سفید»، باید به عنوان مطالبه ای عمومی و به طریق اولی به مطالبه تاکسیرانان تبدیل شود، گفت: به منظور نظارت بر فعالیت ناوگان تاکسیرانی، علاوه بر نظارت 40 دستگاه خودروی گشت، از طریق مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی نیز نسبت به نظارت شبانه روزی بر فعالیت تاکسیرانان اقدام می نماییم.

مظفر با تأکید بر این که به طور متوسط در هر منطقه بیش از 2000 راننده تاکسی آموزش دیده اند، گفت: به ترتیب مناطق 4، 2، 6، 5، 1 و 16، هر یک با بیش از 3000 راننده، میزبان بیشترین تاکسیرانان آموزش دیده هستند، ضمن این که دومین دوره جشنواره تاکسیرانان برتر، از دیگر اقدامات انجام شده به منظور تبلیغ و ترویج «خط سفید» بوده است.

4.5میلیون مسافر توسط اتوبوسرانی تهران جا به جا می شود
پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز از «خط سفید» به عنوان نمادی برای اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی و به عنوان خط قرمز قانون نام برد و گفت: رعایت «خط سفید» شامل احترام به خطوط عابر پیاده، تردد در میان خطوط و سبقت گرفتن و دور نزدن از خط ممتد است و بدون تردید، شهروندان عامل کلیدی پیاده سازی فرهنگ ترافیک محسوب می شوند.



او با اشاره به این که شهروندان نقش به سزایی در موفقیت طرح های شهری و ترافیکی دارند، گفت: به این منظور، اطلاع رسانی جامع، سریع و دقیق در کنار آموزش به شهروندان از جایگاه خاصی برخوردار است و رانندگان اتوبوس به عنوان خانه های فرهنگ سیار، می توانند به الگوی احترام به قانون برای سایر رانندگان تبدیل شوند.

او با بیان این که ناوگان اتوبوسرانی تهران روزانه 4.5 میلیون مسافر را جا به جا می کند و می تواند تأثیر به سزایی در اشاعه فرهنگ ترافیک داشته باشد و بر این اساس، رانندگان اتوبوس نیز می توانند به سفیران ارتقای فرهنگ ترافیک تبدیل شوند، گفت: در موضوع آموزش های ترافیکی، رانندگان اتوبوس از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به این که اقدامات انجام شده در قالب طرح «خط سفید» در اتوبوسرانی به سه سرفصل آموزشی – ترویجی، اجرایی – نظارتی و فرهنگی – اجتماعی تقسیم می شود، اظهار کرد: 8400 راننده اتوبوس و عوامل اجرایی اتوبوسرانی در کلاس‌های آموزشی مباحث مربوط به «خط سفید» شرکت کرده اند.

سنندجی با بیان این که نسبت به تدوین و ابلاغ شیوه نامه اجرایی طرح «خط سفید» و حضور حامیان «خط سفید» در خطوط و پایانه های اتوبوسرانی اقدام شده، تصریح کرد: رنگ بندی خطوط بی آر تی و تهیه نقشه سامانه اتوبوس های تندرو از جمله اقداماتی بوده که در قالب این طرح به عمل آمده است.

او در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس ارزیابی عملکرد نیمه نخست سال جاری شرکت واحد اتوبوسرانی در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال گذشته از سوی سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران (1888)، در این مدت تاخیر اتوبوس ها به دلیل اجرای طرح زمان بندی در تمامی خطوط اتوبوسرانی، 23 درصد کاهش پیدا کرده، گفت: علاوه بر این، انتقاد از عملکرد رانندگانی که به صورت مستقیم زیر نظر شرکت واحد هستند در این مدت 3 درصد کاهش داشته، در صورتی که انتقاد از عملکرد رانندگانی که از طریق بخش خصوصی با این شرکت همکاری دارند در مدت مذکور 56 درصد کاهش یافته است.

آموزش خط سفید در 8 هزار اتوبوس برون شهری
محمد مهدی میرزایی قمی، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه از «خط سفید» به عنوان الفبای ترافیک نام برد و با تقسیم فعالیت های این معاونت به دو بخش آموزش و اطلاع رسانی، گفت: آموزش بیش از 60 هزار راننده تاکسی و اتوبوس و برگزاری جشنواره مشکات در زمینه «خط سفید» با مشارکت 63 هزار نفر از شهروندان از جمله اقدامات انجام شده است.

او به توجه به 8000 اتوبوس برون شهری، علاوه بر 6500 دستگاه اتوبوس های درون شهری به منظور ارائه آموزش هایی با محوریت «خط سفید» را مورد تأکید قرار داد و گفت: همچنین اجرای 4600 نمایش ترافیکی در 1700 مدرسه ابتدایی شهر تهران و اکران 120 هزار سأنس تیزر آموزشی در 53 سالن سینمای تهران با محوریت «خط سفید» از دیگر فعالیت‌های به عمل آمده است.

نه اصولی آموزش می دهیم و نه علاقه ای به آموختن اصولی داریم
شهرام گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به این که در کشورمان، آموزش به معنای واقعی و حتی آموزشی که به صورت مستقیم با زندگی مردم سر و کار دارد از جایگاه چندانی برخوردار نیست، گفت: در چنین شرایطی، چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که موضوعی هچون «خط سفید» از اولویت برخوردار باشد؟

شهرام گیل آبادی با بیان این که در کشور ما یک مشکل، آموزش ندادن اصولی و کاربردی و مشکل مهم تر از آن، عدم علاقه به این نوع آموزش دیدن است، گفت: موضوع رعایت «خط سفید» به عنوان یک اولویت در فرهنگ رانندگی، در ابتدا باید به یک رفتار عام و سپس به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.

براساس گزارش تهران سما، او با تأکید بر این که «خط سفید» و رانندگی بین خطوط باید به ادبیات مشترک مردم و مسئولان تبدیل شود، گفت: به جای انجام کار انبوه اما کم تأثیر، باید کار اندک اما اثرگذار انجام بدهیم و کارها را با هماهنگی و همدلی پیش ببریم و فراموش نکنیم که حوزه سلبی شامل اجرای قانون و اعمال جریمه، مکمل حوزه ایجابی و اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی است.

20102

کد خبر: 565145

وب گردی

وب گردی