سرما باعث مریض شدن زندانی ها شده؟/ سخنگوی قوه قضاییه: کمبود خاصی وجود ندارد، نظارت می کنیم

غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول دستگاه قضا اعلام کرد مشکل خاصی از لحاظ استفاده از تجهیزات گرمایشی در زمستان امسال در زندانها وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، موج سرما کشور را در برگرفته و برخی از منابع خبری گفته اند در زندان های کشور، به دلیل کمبود امکانات، وسایل گرم کننده جوابگوی نیاز زندانیان نیست و آنها بیمار شده اند.

هر چند این گزارش تاکنون توسط منابع رسمی تایید نشده، ولی این سئوالی بود که از غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه پرسیده شد.
اژه ای در پاسخ گفت: زندان هم در عین حال که بیش از حد معمول به آن توجه می شود، از کل کشور مستثنی نیست. فرضا در زندان برق می رود. معمولا برق اضطراری دارند، منتهی ممکن است اشکال پیش بیاید. ممکن است سیستم گرمایشی از کار بیفتد.
او گفت: این مشکلات موردی مسایلی نیست که بتوان به صفر رساند. بیش از مقداری که در بیرون توجه به وسایل سرمایشی و گرمایشی در خانه ها و کارخانجات و بیمارستان ها هست، در زندان توجه می شود. امکانات اضطراری وجود دارد. گاهی اوقات نیز امر کوچکی را بزرگ جلوه می دهند. بحث گرمایشی و سرمایشی زندان از بقیه جاها، بیشتر مورد توجه است. بازرسی کل کشور نیز نظارت دارد. دستگاه نظارتی قوه قضاییه نیز حضور دارد و مشکل خاصی غیر از موردهای استثنایی کمبودی در این جهت نمی بینیم.

20102

کد خبر: 565173

وب گردی

وب گردی